Trancton Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hva kan problemet være når jeg slår på maskinen, så slår den seg av etter kort tid, enten før windows har i det hele tatt startet eller etter oppstart av Windows? Det kan virke som det er PSU'en fordi det hender at den ikke vil starte maskinen når jeg trykker på power knappen. Når den starter går den en liten stund, så slår den seg bare av... Jeg har en 400w PSU og har ellers tre SATS disker pluss en DVD brenner, et skjermkort og et lydkort pluss en 120mm vifte. Er 400w i minste laget da eller? Kan for svak PSU skape slike problemer? Har ikke vært et problem tidligere, startet nå nylig. Kan det f.eks. være at den begynner å bli "gammel"? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hva kan problemet være når jeg slår på maskinen, så slår den seg av etter kort tid, enten før windows har i det hele tatt startet eller etter oppstart av Windows? Det kan virke som det er PSU'en fordi det hender at den ikke vil starte maskinen når jeg trykker på power knappen. Når den starter går den en liten stund, så slår den seg bare av... Jeg har en 400w PSU og har ellers tre SATS disker pluss en DVD brenner, et skjermkort og et lydkort pluss en 120mm vifte. Er 400w i minste laget da eller? Kan for svak PSU skape slike problemer? Har ikke vært et problem tidligere, startet nå nylig. Kan det f.eks. være at den begynner å bli "gammel"? Har hatt et liknende problem tidligere, og da var det PSU som tok kvelden. Hvilket merke er det? Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Har hatt et liknende problem tidligere, og da var det PSU som tok kvelden. Hvilket merke er det? 5714274[/snapback] Q-tec... Tror det er PSU'en jeg også... Plugget ut strømmen til EZ pluggen på HK ettersom jeg ikke kjører SLI, da ble den raskt mer stabil, men om jeg fikler med plugger bak på kabinettet men dens er i gang sier den plutselig takk for seg igjen. Blir vel å kjøpe ny PSU tenker jeg, tror det er enesete løsning på å få det stabilt virker det som. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Q-Tec er vel ikke akkurat kjent for å være verdens beste. Har 3 stk. selv (350-450-550) og alle har funka greit til sitt bruk, men har lest en del som tilsier at de kan bli ustabile etterhvert. Hadde forresten en Q-Tec 450 for et par år siden som ble jæ... ustabil, måtte dra ut strømkabelen og la den stå i ca 10 minfør den kom seg. Test med en annen PSU du så vil du nok se at maskina blir stabil igjen... Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Q-tec... Tror det er PSU'en jeg også... Plugget ut strømmen til EZ pluggen på HK ettersom jeg ikke kjører SLI, da ble den raskt mer stabil, men om jeg fikler med plugger bak på kabinettet men dens er i gang sier den plutselig takk for seg igjen. Blir vel å kjøpe ny PSU tenker jeg, tror det er enesete løsning på å få det stabilt virker det som. Kan med 98% sikkerhet si at strømforsyninga er gåen! Bytt den, så skal du se at alt funker fint igjen! Lenke til kommentar
FanTazY Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 jeg hadde samme problemet selv, da jeg hadde en Q-tec 350W strømforsyner, jeg kjøpte meg en ny bZerk 500W "silver editon" å da har det aldri skjedd no mer igjen. så jeg anbefaller deg å kjøpe ny strømforsyner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå