marte05 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Heisann, kjære kameraentusiaster! Jeg har da, mot all forventning, vunnet 5000,- på fotballoddsen! I tillegg har jeg litt penger, ettersom jeg jobber en del i helgene. Jeg karaktiserer meg selv som nybegynner, ettersom jeg kun har knipset bilder med familiens gamle Sony Cybershot P1 tidligere. Har tittet en god del på Konica Minolta Dynax 5D, men også Canons 20D. Selv mener jeg Canonkameraet ligger hakket over, men er det verdt det, eller burde jeg kjøpe et rimligere kamera enn 20D, og heller legge litt igjen mer gryn i skikkelige objektiv? Fotograferer en god del i naturen, bilbilder og en god del snowboard/skibilder når jeg er på fjellet. I tillegg fotograferer jeg selvsagt fra fester og slike "hverdagsting". Noen som har noen gode forslag til kamera, helst med objektiv til rundt 10.000,-? Er i grunn åpen for alle merker og modeller. På forhånd takk, Marte Endret 7. mars 2006 av marte05 Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 jeg skal ikke sige hvad der er bedst (det er REN religion) men jeg er glad for mit 350D, som billedekvalitetsmæssigt ligger nogenlunde på linje med 20D, der dog nok er bedre ergonomisk, og har nogle "smarte" detaljer f.eks. 2 hjul. men pøv lige at søge i debatten - emnet har været vendt mange gange f.eks. her Lenke til kommentar
brainware Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Vil si Canon 20D er et godt kjøp siden det har blitt satt kraftig ned i pris siden Nikon D200 kom på markedet slik at huset nå ligger under 10000 kr. Det er eneste hus til under 10000 kr som kan ta seriebilder med 5 b/sek. Canon 20D er et meget godt kamera. Vil velge å være skeptisk til Konica Minolta generellt nå siden de har lagt ned speilrefleks produksjonen. Selvfølgelig ville jeg vurdert Nikon også, men D200 er mye dyrere. Canon 30D er etterfølgeren til 20D, men vil vel ikke være i salg før om en tid, den vil også være høyere i pris og en kan leve uten de forbedringene. Olympus har laget en meget interessant etterfølger E330 med Live Lcd skjerm, og muligheter for Leica optikk med billedstabilitsator som nylig er kommet på markedet. Dette er mine synspunkter til deg som vurderer et kamera i såpass høy prisklasse. Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Hei! Takk for flott tilbakemelding. Tror jeg går til innkjøp av et 20D i løpet av kort tid. Det er fullt mulig jeg kjøper et nytt kamera, men objektivene vil jeg nok kjøpe brukt, ettersom økonomien ikke strekker helt til. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå