Gå til innhold

Vold i filmer og spill

Anbefalte innlegg

Jeg har ett lite prosjekt på skolen nå, og det jeg lurer på er om dere tror at vold i spill eller på fjernsyn har noen effekt på hvordan folk oppfører seg, og spessielt barn. Vi har jo sett mange tilfeller av folk som går amok på skolen sin, og mange mener at dette er pga. de har spillt spill, eller sett voldelige filmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror noen får problemer med det, men det er nok bare en bitteliten prosent og de "ødelegger" jo da for resten.

Har ikke noe grunnlag for å komme med dette utsagnet, men tror det ikke er så langt unna sannheten.

"Ofte er det barn med psykiske problemer eller sykdommer som ADHD eller andre sykdommer som hisser dem opp som blir "hypre" av slike spill og filmer".

Noen som er enige?

Lenke til kommentar

Det finnes nok av selvmedlidende bokstavbarn som tror de kan gjøre hva de vil fordi de har ADHD. Grunnen i seg selv for at de gjør dette er ikke fordi de har ADHD, men fordi de har fått høre at det ikke er deres egen feil, fordi de har ADHD.

I prinsippet er ADHD et syndrom som gir hovedpersonen hyperaktivitet, konsentrasjonsproblemer, og humørsvingninger.

Lenke til kommentar

Jeg tror vold i spill og filmer har stor innvirkning på barn. Det var jo ikke nærheten av så mye drap og vold før i tiden. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle barn, og tror egentlig det er unger med ADHD som lettest blir påvirket (iallfall lettest utfører det de kan ha sett/spilt).

superseven, du sier jo at unger med ADHD har store humørsvingninger. Vanligvis går jo dette fra et humør til aggressiv. Det går vel sannsynligvis en eller flere unger på hver skole med ADHD, og de fleste opplever disse som "problembarn". Har kanskje et litt dårlig inntrykk, siden jeg selv har vært offer til en ungdom med ADHD.

Lenke til kommentar
Jeg tror vold i spill og filmer har stor innvirkning på barn. Det var jo ikke nærheten av så mye drap og vold før i tiden. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle barn, og tror egentlig det er unger med ADHD som lettest blir påvirket (iallfall lettest utfører det de kan ha sett/spilt).

superseven, du sier jo at unger med ADHD har store humørsvingninger. Vanligvis går jo dette fra et humør til aggressiv. Det går vel sannsynligvis en eller flere unger på hver skole med ADHD, og de fleste opplever disse som "problembarn". Har kanskje et litt dårlig inntrykk, siden jeg selv har vært offer til en ungdom med ADHD.

5715263[/snapback]

Skolen krever mye konsentrasjon, derfor blir ADHD-rammede og autister problembarn.

Lenke til kommentar

Jeg trur det finns unger som ikke tåler å spille sånne spill og se sånne filmer... de klarer ikke skille mellom virkelighet og fantasi, dette gjør at de kan få det for seg at det ikke er farlig å holde på sånn som i voldelige spill osv.

Jeg trur ikke dette er ett problem, men det er veldig lett å skylde på det når det skjer sånne ting på skoler osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...