Lewnix Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg har sjekket overalt og jeg finner ikke noe vettugt svar noen sted, så derfor prøver jeg meg her. I displayet på min nye D600E vises en E som i følge manualen betyr at jeg benytter "EDGE-nett". Betyr det da at den benytter EDGE for WAP og andre tilkoblinger til utverden? Eller betyr det bare at det er tilgjengelig? på forhånd takk! Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Ja, den benytter seg av Edge på WAP-tilkoblinger når det står E i displayet. Det betyr at du får raskere datahastighet i GPRS nettet. Dette koster ikke noe mer enn vanlig GPRS. Lenke til kommentar
Lewnix Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Jo, for når du har Ventelo Bedriftsabonnement tar de 8.90,-/MB ved bruk av EDGE. Og det er IKKE spesielt billig. Dessuten lurte jeg på om hvordan du "slår av" EDGE og kun bruke GPRS Endret 7. mars 2006 av Lewnix Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) E'en står i displayet hele tiden så lenge det er EDGE-dekning i det området du befinner deg i. Det betyr ikke at du bruker EDGE. Når EDGE er i bruk, vil E'en blinke og/eller få en ramme rundt seg. Å bruke EDGE koster akkurat det samme som å bruke GPRS. Det er ingen grunn til å la være å bruke EDGE, da dette bare vil føre til tregere dataoverføring f.eks. ved sending og mottak av MMS. -snubbel Edit: 8,90 per MB er faktisk billig. Til sammenligning tar de "store" operatørene inntil 20 kr/MB. Den billigste per i dag er One Call som tar 6 kr/MB. Endret 7. mars 2006 av snubbel Lenke til kommentar
Lewnix Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 hmm, takk for alle svar... Har visst gjort en litt for dårlig bakgrunn check her.. Det viser seg at Ventelo opererer med lik GPRS/EDGE-pris, så da er det bare full fart fremover. Ellers er telefonen konge Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 hmm, takk for alle svar... Har visst gjort en litt for dårlig bakgrunn check her.. Det viser seg at Ventelo opererer med lik GPRS/EDGE-pris, så da er det bare full fart fremover. Ellers er telefonen konge 5714596[/snapback] Knall! Ja, er en flott telefon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå