Gå til innhold

twinmos ddr 2048 ukens tilbud noen erfaringer?

dopus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ihvertfall at Twinmos value er kjent for å ha problemer med enkelte eldre chipset, og med tanke på specs i profilen din (VIA som jeg har hatt problemer med ved bruk av twinmos value på flere maskiner) så vil jeg anbefale å lete etter noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også å kjøpe disse. Jeg har et MSI K7266 Pro hovedkort, har per i dag bare en 256 Twinmos ddr brikke.

nahojdat: du sier at det er ved to like brikker at en får problem. Kan du si noe mer om hvilke problem som vil oppstå? Vil jeg merke med en gang at det er problem slik at jeg eventuelt kan returnere de på angrerett?

Lenke til kommentar

Det er ikke kun med 2stk brikker det kan bli problemer, men en del har opplevd å kunne kjøre fint med 1stk men ikke 2stk.

Hyppige restarter så det må kjøres lavere MHz på minnet for å få det stabilt er typisk en av tingene som skjer.

I verste tilfelle vil maskinen rett og slett nekte å starte.

Jeg sier ikke at alle har problemer med disse brikkene, men mange med eldre chipset kan få en ubehagelig overraskelse.

Lenke til kommentar

har lurt på å gå opp i pris og kjøpe et par corsair twinx c2 et eller annet ....2 gig sett. Koster 1849 og kjører på 2336. Vill det være merkbar forskjell på ram med god timing kontra ram med cas3. Vill jeg merke forskjell i vanlig bruk og bf2 spilling. Eventuelt på hvilke områder vill forskjellen være størst.

chipset via kt800pro (AGP)

cpu Athlon 64 3000+ Venice

Lenke til kommentar
Har 2x512 twinmos brikker her det funker fett det stabilt og alt

5722034[/snapback]

Tja, det var ganske urelevant informasjon siden du ikke nevner noe som helst om hvilket chipset du har..

har lurt på å gå opp i pris og kjøpe et par corsair twinx c2 et eller annet ....2 gig sett. Koster 1849  og kjører på 2336. Vill det være merkbar forskjell på ram med god timing kontra ram med cas3. Vill jeg merke forskjell i vanlig bruk og bf2 spilling. Eventuelt på hvilke områder vill forskjellen være størst.

chipset via kt800pro (AGP)

cpu Athlon 64 3000+ Venice

5722040[/snapback]

Hvor stor forskjell det er med høyere/lavere timings er ganske omdiskutert, selv merket jeg forskjell på maskinen min jevnt over ved å bytte til raskere.

Corsair settet er av en helt annen kvalitet enn Twinmos brikkene (etter min mening flere klasser bedre) og er nok et mye bedre valg.

Har du planer om å overklokke minnet så ville jeg gått for et pc4000 sett, om du ikke har planer om å overklokke vil du nok bli mer fornøyd med et pc3200 sett med bra timings.

Lenke til kommentar

Har selv 4x512 av disse brikkene. Veldig fornøyd, men jeg kjører standard hastighet. Skal ikke mye klokking til før blåskjerm, og har en anelse om at brikkene er bremsen i systemet.

Har opplevd at en brikke av denne typen ble defekt, men da har vi jo garanti :)

Lenke til kommentar

har nå funnet en kjekk artikkel om memory timings og hvor mye ekstra forskjell det er i spill og andre applikasjoner.

konklusjon. Forskjell kunn et par prosent og det man oppnådde størst forskjell var 1t eller 2t command rate.

Noen som vet om twinmos settet tåler 1T command rate. på standard hastighet+-5Mhz

Lenke til kommentar
Har selv 4x512 av disse brikkene. Veldig fornøyd, men jeg kjører standard hastighet. Skal ikke mye klokking til før blåskjerm, og har en anelse om at brikkene er bremsen i systemet.

5723015[/snapback]

Kjører du ddr400 då? 1T eller 2T?

Lenke til kommentar

5723015[/snapback]

Kjører du ddr400 då? 1T eller 2T?

5723682[/snapback]

Jeg kjører ddr400 2T

Straks jeg setter inn mer enn to brikker, blir minnet satt til 333 automatisk. Forandrer det til 400 i Bios. Kanskje mer bør stilles om i samme slengen?

Endret av gauters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...