Skallesei Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Har planer om å modde kortet jeg kjøper så jeg får bruke en ekstern BiQuad antenne til min laptop. Burde jeg velge en USB eller Pc-Card enhet? Hvilke fordeler/ulemper medfører dette? Er i bunn og grunn ute etter et kort med så bra chipsett og spenning som mulig for modding og bruk av ekstern antenne. Kortet må støtte 802.11b/g i 108Mbit på begge båndene (2,4GHz og 5GHz). Bor ca 100meter unna AP men har 2 hus og noen murvegger imellom som fucker opp. Må derfor til med kraftigere skyts! Hadde vært überschwert om jeg kunne modde en USB-enhet, da kunne jeg meget enkelt brukt den i min stasjonære pc også. Men jeg kan jo selvfølgelig også gå til innkjøp av et PCI-adapter til pc-card. MVH Skallesei Endret 8. mars 2006 av Skallesei Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Er fortsatt SMC2536W-AG et übergrommt kort å modde pga. sine 100mW (20db) på a/b/g? Eller er det nye kort på markedet med nyere chipsett som er bedre og mer følsomme osv..? Endret 8. mars 2006 av Skallesei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå