gh_ Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Heisann folkens! Etter noen timer med lesing på dette forumet i den evige søken etter informasjon om sort-til-hvit-til-sort responstid på dagens laptoper, så må jeg ærlig talt si at jeg ikke har blitt stort klokere. Der finnes mange tråder om emnet, men det finnes flere svar som ikke gjør annet enn å forvirre og gjør min søken etter ett svar på hvilken laptop jeg burde ha gått for; langt langt værre. Så før jeg går noe videre, ber jeg høffelig og med all respekt om at alle som ikke har lidd av MINST TO ÅR med ALVORLIG 3D SHOOTER AVHENGIGHET (til eksempel: Quake, Counter-Strike, Battle Field, Unreal, Painkiller osv.) og som aldri har spillt på en CRT skjerm med minimum 120 Hz refresh rate og skjønner hva jeg mener når jeg sier at "spillet glir mye bedre" med 120 enn 100 Hz om å ikke bli fornermet når jeg ber dere om dette, men jeg trygler dere... _Vennligst ikke svar på denne tråden._ Det samme gjelder også de som mener at øyets manglende evne til ikke å se stort mer enn 30 bilder (Sann ca?) i sekundet og da mener at 25 ms responstid (sort-hvit-sort) er "mer enn hva jeg trenger for å spille med full flyt, så sant FPSen i spillet er stabil". Dere har kanskje all verdens kompetanse på LCD skjermer og ytelse på skjermkort, men dere er ingen fullblods-gamer som vet hvor utrolig viktig det er med absolutt minimal etterslep for at en over hodet skal klare å konsentrere seg uten å måtte irritere seg over at man kun ser EN fiende man skal holde siktet på, og ikke en alvorlig brei en eller flere halvt synelige fiender på skjermen i en heftig dogfight. Jeg gjentar; begriper du ikke noe av hva jeg sier ovenfor: VENNLIGST IKKE SVAR. Kort og godt så er jeg ute etter meninger fra gamere som har testet og/eller vet om laptoper med display som iallefall er i nærheten til å duge til first person shooterspillene nevnt ovenfor. Beklager virkelig den lange introduksjonen, men jeg føler at det må gjøres for å unngå at denne tråden ender opp som de andre trådene som vedrører samme emne. Greia er at jeg har mot alle advarsler om Whitebox.no, bestillt og mottatt en Whitebox CL1559 som de lovte skulle være "up to date" og ganske støyfri. Dette var en to halve sannheter. Selve maskinvaren yter meget bra, men faktumet at jeg mottok 2x 512 minnebrikker som ikke virker sammens, men hver for seg som en drøm - er ganske skuffende. Samme er det faktum at etter gjentatte påminnelser pr. mail om at jeg SKULLE HA en 7200 rpms SATA disk, fikk jeg levert maskinen med 5200 rpm disk. Støynivået kan til tider være på grensen til irriterende, men jeg har hørt mye værre. Men ellers må jeg virkelig si at ytelsen på denne maskinen, selv med 5200 rpms harddisk, er over all forventning. Lydkortet støyer ganske kraftig, men hva annet kan man forvente av onboard-lydkort. Forutenom Whitebox sine 2 blemmer nevnt ovenfor, har jeg problemer med å finne ord for hvor skuffet jeg er over responstiden (sort-hvit-sort) på skjermen. Når jeg snakket med dem per telefon, så virket det som denne skjermen skulle være av "siste standard" og ha "lav" responstid, men noe tall hadde han desverre ikke - noe jeg burde ha ventet til han hadde. For selv et "til tider stå ganske rolig og bevege musa ganske sakte" spill som Counter-Strike, kan bli svært ubehagelig med 25 ms responstid. Kvaliteten på selve bildet på skjermen er det derimot ingenting å klage på. Så etter en lang introduksjon og litt informasjon om hvordan Whitebox opererer, så skal jeg se og komme til min forespørsel; Kan dere gamere som forstod min innledning vennligst dele deres kunnskap om hvilke laptoper som egner seg best til FPS-gaming? Tusen hjertelig takk for at dere invisterte tiden det tok å lese hele innlegget og på forhånd takk for eventuelle svar ang. dette emnet med relevanse for meg. Mvh, Geir Helge "Ikke glad i blablabla.." Axl1. Lenke til kommentar
dh_iglocska Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Spesifikasjoner gjør ingen forskjel, du må teste skjermene selv. 20-25ms kan være god nok for Counter-strike. (FPS spiller siden 96, CS siden beta 4) Lenke til kommentar
ols Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Ble ikke cl1559 maskinen levert med go6600 skjermkort? Det er da altfor svakt for seriøs spilling av den sorten du beskriver, og kan godt være medvirkende til problemene. For å settte det i perspektiv (jeg aner jo ikke hvor godt du har satt deg inn i emnet): Når det gjelder kortene fra Nvidia så yter et go7800bortimot det dobbelte av go6600, og et go7800gtx skyhøyt over go7800, kanskje igjen bortimot det dobbelte! Lenke til kommentar
Fiskn Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har selv hatt en 1559, spiller cs selv MYE. Skal du spille MÅ du ha extern crt skjerm. Dette gjelder uansett skjerm. Alle som ikke spiller skikkelig sier dette funker, men det er merkbar forskjell på cs spillinga med en ussel lcd. Man ser/kjenner det henger etter. Uansett hva alle sier om kroppen og øynene osv. Skal du spille skikkelig cs er crt det eneste -_- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå