Gå til innhold

Kanskje feil årstid nå, men...

Anbefalte innlegg

En stund siden jeg la ut bilder her nå, men får vel prøve meg igjen jeg også. Disse bildene passer kanskje ikke helt til den årstiden vi er i nå, men det får stå sin prøve... ;)

Så et par bilder som viser høstfarger under vannskorpa i en liten elv/bekk...

Konstruktive tilbakemeldinger ønskes! :)

Endret av sentimental
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samtlige bilder var flotte, fine farger, men jeg likte nr 1 og nr 3 best. Det er slike bilder jeg godt kunne tenke meg å ha på den ene hvite veggen min. Nr2 var også pent, men det ble litt ødelagt av lyset oppe til høyre, det er iallefall min mening.

Lenke til kommentar

Bilde nummer to og tre likte jeg kjempegodt. Fine farger. Refleksene/brytningen av lys i vannet har jeg også sansen for.

Nummer en... fine farger, men litt kjedelig ( synes jeg ). Det mangler liksom noe å feste blikket på. En liten harepus, stubbe eller til og med en mosegrodd stein eller noe i den dur. Med lyngen som bakgrunn kunne det blitt veldig bra.

Endret av b-urn
Lenke til kommentar

Bilde 1 mangler motiv, det er jeg enig i. Bortsett fra det er det fint og dekorativt, kanskje litt skarpe rødtoner etter min smak.

Nr 2 og 3 er i en annen klasse. Nå er det egentlig ikke noe motiv å fokusere på her heller, men det trengs ikke. Særlig det siste ser nesten surrealistisk ut. Ingenting som forstyrrer meg her, nok en gang fint og dekorativt. Det hadde vært fint om det "glødende" bladet, eller hva det er, ikke var kuttet på bilde 2.

Lenke til kommentar

fine bilder, lidt intetsigende men! i 2'eren er der, efter min mening, alt for meget genspejling, der gør billedet uklart og kontrastløst.

hvis du gerne vil fotografere ned i vand kan der købes filtre til det formål.

i 3'eren gør det virkelig orange blad oppe i højre hjørne virkelig noget ved billedet. godt taget.

Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger. Man kan lett bli blind for egne bilder, så det er godt å få ærlige tilbakemeldinger. :) Jeg ser selv at det er rom for en god del forbedringer, men så er det også noen helt opplagte ting jeg ikke har tenkt over. Som f.eks. at bladet på bilde 2 er kuttet... Dette burde jeg jo ha vært oppmerksom på, så tydelig som det er, men jeg la faktisk ikke merke til det før SirMaximus gjorde meg oppmerksom på det! Utrolig, men sant...

Ellers kan jeg være enig i at det er noe som mangler på bildene, men nå er forsåvidt jeg glad i sånne fargerike bilder. Men så klart; en harepus på bilde nr 1 hadde jo vært toppen... :D Og eventuelt en fisk i vannet... Men det må nok mer en flaks til for å få til det... ;)

Lenke til kommentar

Har lest et sted om et filter som man får mer detaljer når man tar ned i vannet, men husker ikke helt vilket, her syns jeg du har fått fram eksemplene mine, ser mye av det under vann, fine bilder :cool: noen som vet hvilket filter jeg mener??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...