storken Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 har sett dette flere ganger nå og nå vil jeg prøve å lage en slik selv. har noen en tegning eller tips til hvordan å få den til å gå høyest osv? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Les her eller søk på Google etter "Bottle rocket" Lenke til kommentar
varmit Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 skal du gjøre det enkelt kan du bare ta en flaske,fylle i ca 1/3-1/4 med vann. ta en vinkork og stapp en ballventil igjennom. stapp vinkorken i flaska,snu den opp ned og begynn og pump. er du litt kresen,lager du finner til den Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Dersom du ikke har en ballventil, kan du bruke en sykkelventil. Det kan være greit å være to, en til å pumpe og en til å holde falsken. Lenke til kommentar
Havon Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 En gummikork er å anbefale, finner er et must for en bra vann-rakett. Et lite tips er å bruke en elektrisk pumpe da du kan få _mye_ større trykk inne i flasken Lenke til kommentar
varmit Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 ja jo bare ikke spreng den. (det gjorde jeg en gang,koblet til en kompressor til spikerpistoler og durte på. BANG!) Lenke til kommentar
Havon Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 ja jo bare ikke spreng den. (det gjorde jeg en gang,koblet til en kompressor til spikerpistoler og durte på. BANG!) 5726708[/snapback] er litt gøy det å da Om du bruker en gummi kork så har det ikke så lett for å skje. Men shit happens så hold god avstand Lenke til kommentar
robgar Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hvordan er det utløseren fungerer ? Korken som gir etter for trykket, eller en annen form for utløser ? Lenke til kommentar
Havon Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Korken som gir etter for trykket Man kan også lage andre mekanismer men "korken som gir etter for trykket" metoden er lettest + mest effektiv etter min mening Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Går det ann å bruke en fizz-keeper(pumpe) til dette? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 jeg har av og til brugt en 12 volts pumpe fra biltema eller noe,fungerer bra det. at korken gir etter er greit,du kan jo teipe og lime men det er litt risikabelt. du kan måle trykk ved eksplosjon og pumpe opp flasken like under det. utløsningsmekanisme er litt avansert,men går jo an for de kreative Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå