Bonanza Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg har NGT-bredbånd, og har satt den opp med en D-link som trådløst aksesspunkt. Jeg har altså skrudd av NAT og DHCP i D-linken og plugget Netopiaen i en LAN-port, noe som funker fint som snus. Men nå har jeg kjøpt meg en Brother HL-2070N skriver, som jeg tenkte å koble til D-linken, slik at jeg kan skrive ut på den fra alle maskinene i det trådløse nettverket. Hva må jeg gjøre da? Kan Netopiaen ta seg av det hele, eller må jeg slå på igjen DHCP og NAT i D-linken og knote med Netopiaen for å omgå konfliktene mellom to stk. NAT og DHCP? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg forstår ikek hva du mener med "plugget netopiaen inn i en LAN-port". Den må jo selvfølgelig stå koblet på DSL inntaket eller vile du ikke hatt noe fungerende nett. Koble det slik: Netopia --> D-link --> nettverksskriver Da kan du fint la NAT og DHCP stå av på D-linken. Netopia ruteren vil gi ut adresser til alle enhetene på nettverket, altså både til D-link, skriver og PC'er. Evt. om du har en netopia med flere porter kunne du også koblet skriveren inn der. Så lenge D-llinkens DHCP og NAT er av, så ville det vært en identisk fungerende løsning. -Stigma Lenke til kommentar
Bonanza Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg forstår ikek hva du mener med "plugget netopiaen inn i en LAN-port". Den må jo selvfølgelig stå koblet på DSL inntaket eller vile du ikke hatt noe fungerende nett. Jeg mener at kabelen fra Netopiaen er plugget inn i en av LAN-portene på D-linken, og ikke WAN-porten. Takk for svaret, jeg skal teste ut dette her, og håper det virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå