Gå til innhold

gaming laptop til 14k?


Anbefalte innlegg

Hei

Har en venn som som ivrer etter en ny bærbar pc. Han stiller ikke mange krav, den må kunne spille battlefield 2 uten problemer og fikse fremtidige spill. Han bryr seg ikke mye om batteritid/vekt/støy, så lenge pc'n ellers er et godt kjøp.

Eneste aber er at pc'n ikke kan koste mer enn 14 lapper.

Er det noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus A6JA er et veldig godt alternativ i den prisklassen. En oppgradert versjon av A6JA er også på vei ut til forhandlere og koster rett under 14k: http://www.psdata.no/ps.asp?it=125383&mlevel=

 

Det er samme PC'en som denne modellen: http://www.psdata.no/ps.asp?it=121661&mlevel=

 

forutom at den øverste har 1.83GHz Core Duo prosessor, hvorav den billigste har 1.66GHz. Den dyreste har også 1024MB minne (512 på den billigste) samt 100GB HDD (mest sannsynlig 5400rpm, den billigste utgaven har 80GB 4200rpm).

 

Ellers er maskinene identiske. Flere specs kan du se i den andre linken.

Lenke til kommentar
hvordan yter den i forhold til en 7800gtx?

Det virker som mye maskin for pengene ellers ;)

5713502[/snapback]

 

Aner ikke hva 7800GTX yter, men Mobility Radeon X1600 256MB lå på ca 4200 poeng i 3dmark05 hos en review hos notebookforums.com - da testet i en Acer TravelMate 8204WLMi. Geforce 7800 Go klarte ca 3800 poeng i 3dmark05 hos en test utført av hardware.no - da testet i en Dell Inspiron 9400.

 

Tror neppe du finner en laptop med 7800GTX for under 14k.. Må nok opp til rundt 17k+ da regner jeg med (17" bærbare).

Lenke til kommentar

begynner faktisk å få lyst på en slik selv ;)

Men jeg stiller nå litt større krav til batteri, er det noen som kan antyde hvor lenge batteriet varer?

 

blir litt flaut når en kamerat får laptop som har bedre skjermkort enn min stasjonære (6600gt)...

Lenke til kommentar
begynner faktisk å få lyst på en slik selv ;)

 

Har bestilt en selv, den største utgaven.. gleder meg villt, dog, ubekreftet leveringsdato 28.03.2006 (som framskyves en dag for hvert døgn) er kjipt :(

 

Men jeg stiller nå litt større krav til batteri, er det noen som kan antyde hvor lenge batteriet varer?

5713512[/snapback]

 

Tror batteritiden på disse ligger på rundt 3 timer ved normalt bruk. Ikke så utrolig mye, men helt greit med tanke på spec og pris synes jeg. Var snakk om at dette var uten USB fix'en også (det integrerte webcam'et er jo "koblet til" USB porten konstant, så uten USB fix'en bruker visstnok USB enheter veldig mye mer strøm enn det de skal). Er vel mer info angående dette Asus A6Ja diskusjonstråden.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Hehe, enkelt svar:

 

Turion: bedre hvis du bare gjør èn ting om gangen. Fks. spiller ett spill og ikke noe annet

 

CoreDuo: Blir bedre i det øyeblikket du starter TungtProgram Nr.2, fks antivirus, videocoding/decoding, hvasomhelst.exe. 2 prosessorer tygger seg raskere igjennom 2 og fler ting ;)

 

 

Selv har jeg ingen problemer med å anbefale A6Ja, har Q011P (den 'lille' / 'gamle') med 1GB ekstra minne og den drar det meste.

 

Batteritid: 2 timer på full pupp, 2:45-nesten 3t på sparebluss.

 

Se forøvring A6Ja-tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...