Gå til innhold

Eksternt skrivebord og passord..

Anbefalte innlegg

Bruker Eksternt skrivebord en del til en pc som står på loftet uten skjerm..

For å få eksternt skrivebord til å fungere må jeg ha passord på den brukeren,men problemer da et at når jeg starter pcen så må jeg logge meg inn med passord..

Feks. etter strømbrudd(da starter den selv opp igjen)

Uten passord starter pcen helt opp men da kommer jeg ikke inn med eksternt skrivebord..

Så hvordan få pcen til å starte helt opp og eksternt skrivebord fungerer i tillegg?

Alternativ programvare er siste utvei..vnc...

Endret av taz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, vet ikke helt om jeg forstod spørsmålet. Hvis saken er at en pc du har på loftet stadig skrur seg av, vil du likevel kunne logge deg inn med RDP såfremt den starter seg igjen. Wake On Lan kan vel være tingen? Vet at noen bioser har mulighet for å starte opp pc igjen hvis det har vært et kort strømbrudd.

Så lenge pcen og windows xp (regner med at det er hva du kjører) har startet opp og står ved "påloggingsbildet" så kan du logge på via RDP.

Lenke til kommentar

Den slår seg på(fixa det i bios),det er ikke det som er problemet..

Den logger seg ikke på,da starter ikke Dynamic DNS update og div tjenester(FTP o.l) funker ikke vist jeg får ny ip hjemme..Som skjer alt for ofte med telenor..

Greit når jeg er hjemme men reiser en del via jobben da har jeg ikke tilgang på inet..

Remote desktop blir kun brukt lokalt...

Tar jeg vekk logginn passordet så funker alt som det skal utenom RDP

Er det mulig å få xp til å logge seg på automatisk med passord på admin kontoen?

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...