caravan Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har rotet meg borti noe som jeg ikke skulle ha hjulpet med. Men når jeg først har begynt så må jeg nesten sluttføre. Trenger da sårt deres hjelp. Mot en telenor adsl linje skal det kobles en Speedtouch 510i, en ip-adapter fra Telio Sipura Spa-2100. Dette fungerer fint mot en kablet pc, men skal nå dele v.h.a. en SMC 2804WBR router både kablet og trådløst. Har nå prøvd en del uten å få forbindelse til internett. Før vi koblet til router delte Speedtouch ut ip-adresser. Har nå prøvd å få routeren til å dele ut, den deler ut ipadr men ingen internett. Har kablet slik: kontakt -> speedtouch -> spa-2100 -> router -> pc. I routeren har jeg plugget spa-2100 i en ledig switchkontakt. Har også prøvd wan. Vet ikke hva som er korrekt. Ser noen av dere løsningen? Lenke til kommentar
shakur Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hei, den beste løsningen vil være å koble modem->router->adapter men du må kanskje åpne porter i routeren for å få summetone. portene du skal åpne er: trigger: 5060 public: 16300-16700 begge er udp. se www.portforward.com for hvordan åpne porter på routeren din. Endret 7. mars 2006 av shakur Lenke til kommentar
caravan Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Problemet har løst seg. Som shakur skriver skal en montere slik: modem->router->adapter Takk for hjelpen shakur Endret 7. mars 2006 av caravan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå