Onyx Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei! I dag fikk jeg endelig 1500/300 linja fra Tele2! ''Jada!'' tenkte jeg og var spent på om Tele2 hadde gitt meg riktig hastighet. Jeg kan maks ha 6,5mbit i huset, så 1,5 linje holder for meg. Det første jeg gjorde var å koble opp modem, kabler og slikt og var klar til surfing. Jeg startet PC og ventet på at den skulle komme inn i Windows. Når PC'en var klar kunne jeg åpne Firefox. Jeg skulle gå inn på HW.no og merket at noe var galt med hastigheten, og det gikk relativt tregt i forhold til linja til søskenbarnet (han har samme linje). Sant skulle være visst, jeg åpnet speedometeret, og det viste stusselige 400kbits i nedlastingshastig. ''Hva?'' tenkte jeg. Første gangen jeg får ADSL og dette skjer meg altså. Jeg skyndte meg med å sende e-post til Tele2 så fort som mulig og fortalte om hva feilen var. Det forventes at de svarer i morgen og bør fikse dette! Så, er det andre som har opplevd dette før (med Tele2)? Er det noen som kan dele erfaring med meg? Har jeg grunn til å være paranoid eller? Ahh, hvorfor skjer det... Det hjelper på hvis dere svare på nattens søvn. Håper på svar Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Høres ut som du har fått for lav profil. Dette er trolig 386/128kbs som Telenor bruker for de som bor i grenseland. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Du kan sjekke hastigheten her:' http://www.dinside.no/php/art.php?id=94158 Surfometeret! Jeg har også den linjen og er meget fornøjd. Ciao Endret 6. mars 2006 av Master Chiun Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Høres ut som du har fått for lav profil.Dette er trolig 386/128kbs som Telenor bruker for de som bor i grenseland. 5712889[/snapback] Det bør de fikse! Kan da ikke få for lav profil, fetter'n bor 3km lenger sør for meg og han har da utmerket hastighet. Tull! @Master Chiun: Hvor bor du? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hva sier Tele2 da? De vil kunne sjekke dette med profilen ganske så raskt. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Hva sier Tele2 da?De vil kunne sjekke dette med profilen ganske så raskt. 5717741[/snapback] Jeg vet ikke, har ikke fått tilbakemelding på det. Håper de fikser det hvertfall. Tror du de fikser det? Kanskje det er en annen feil i bildet? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Prøv denne: http://sln.fi.edu/franklin/inventor/images/oldphone.jpg Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Prøv denne: http://sln.fi.edu/franklin/inventor/images/oldphone.jpg 5719266[/snapback] Er du frekk? Hvis ikke, så var det en dårlig spøk... Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Tipper han var ganske seriøs. Det er mye bedre å ringe kundeservice og få oppklart saken der-og-da, enn å maile frem og tilbake uten egentlig å bli noe særlig klokere. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Enig, bruk tlf. har selv tele2 4000/400 og har måttet kontakte support 2 ganger. Første gang for å sette opp modemet mitt (tidligere telenor) fikk hjelp med en gang og det var gjort på 2 min. Andre gang klaget jeg på hastighet på oversjøiske nedlastinger. Fikk ikke mer enn ca 60%. De holdt på i 2 uker, hadde folk ute og sjekket sentralen og linja inn til huset osv. Vet ikke helt hva de fant, men etter det har jeg hatt 110% hastighet hele tiden. Kjempeservice Så ring kundeservice istedet for å irritere deg over tiden det tar å få svar på mail. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Saken er at den endelige løsningen finner du ikke her på forumet. Tele2 er de som sitter med nøkkelen til svaret. Det er ikke uvanlig at man får feil profil ved oppkoblingen av en ADSL linje. Jeg fikk selv tilnærmet dial-up hastighet hos Bluecom da jeg fikk linje hos de. Det er ikke noen vits i å være hårsår på forumet, du må huske at ingen er lønnet for å svare her... Du har nå fått tips om at 1.) det kan være feil profil, 2.) ringe ISP. Noe mere har ikke jeg å komme med hvertfall. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Ja, jeg også er veldig fornøyd med servicen. Den er god altså! Ok, skal ringe. Jeg måtte kontakte Telenor også før jeg fikk internet fra Tele2, grunnen var at Telenor på en helt utrolig måte hadde greid å gitt mitt tlf.nr. til en annen person! Jeg er rimelig lei av å høre på musikken dems i bakrunn, pluss og vente da. Nå har jeg summe tone. Men dette fant jeg ut etter en måned fordi jeg ventet på ADSL og hadde ikke koblet til telefon. Skal helst ha IP-telefoni. Jeg ventet bare til Tele2 meldte meg inn. Melder meg ikke ut fra Telenor enda såklart... Kanskje tlf. linja har feilen? Uansett. Ringer dem snart, må ut så klart da - telefonkiosk. Endret 8. mars 2006 av onyX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå