SW-547 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei, er det noen som vet om et program som kan få mitt Canon 20D til å fungere som et webkamera med uploading til web/internett eller FTP for live sendinger? Det er litt viktig at bildene kan nedskaleres automatisk før upload da minste bildestørrelse til 20D er 1728 x 1152 pixels. Jeg tenker på noe av de samme funksjoner som dette programmet for webkamera: http://www.at32.com/doc/comcampro.htm Haster litt. Takker så mye for nyttige svar. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei, er det noen som vet om et program som kan få mitt Canon 20D til å fungere som et webkamera med uploading til web/internett eller FTP for live sendinger? Det er litt viktig at bildene kan nedskaleres automatisk før upload da minste bildestørrelse til 20D er 1728 x 1152 pixels. Jeg tenker på noe av de samme funksjoner som dette programmet for webkamera: http://www.at32.com/doc/comcampro.htm Haster litt. Takker så mye for nyttige svar. 5712276[/snapback] Såvidt jeg vet, så er ikke dette mulig med speilrefleks kamera. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Skulle fått det til, tror jeg... Med et program som tar bilder med gjevne mellomrom og lagrer dem i en mappe, og en folder action i OS X til å skalere dem og laste dem opp til ftp. Aner ikke hvordan det skulle foregå på windows, da. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det aa ta bilder med jevne mellomrom gaar vel fint, uansett om det er speilrefleks eller kompakt, men live video gaar ikke Husk aa kjoepe stroemledning da. Noe slikt vil vel ta en del stroem. Noe program kjenner jeg desverre ikke til. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvis du tar et bilde hver 5. sekund tar du 17280 bilder i døgnet! Det finns jo billige webcam som gjør jobben for rundt 200,- i stedet for å slite ut dslr`en. Lenke til kommentar
SW-547 Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Takk for hjelpen folkens. Ser ut som det ikke er laget noe slikt enda dessverre. Planen var å bruke dette programmet på den kommende solformørkelsen 29 mars. Men det ser ut til at gode gamle ToUCam må gjøre jobben en stund til 2006..... Lenke til kommentar
Pathduck Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Personlig mener jeg at det er bortkasting å bruke et speilreflesk til slikt... Pærler for svinn om du vil. Men nå skal ikke jeg styre deg:-) Lenke til kommentar
modin Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hvis du tar et bilde hver 5. sekund tar du 17280 bilder i døgnet! Det finns jo billige webcam som gjør jobben for rundt 200,- i stedet for å slite ut dslr`en. 5714881[/snapback] De fleste billig DSLR'ene er testet for 100.000 bilder, er altså ikke mange dagene det kan stå på får det er kjangs for at lukkeren går. Men hvis det er akkurat for bruk i et par timer under en solformørkelse bør det vel gå greit. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Modin: Billige dSLR er vel testet for 50'000? Det er dyrere som er testet for 100. 20D er i alle fall testet for 50, dermed er ogsaa 350D. De andre er jeg ikke sikker paa, men jeg mener aa huske at det er 50'000. Lenke til kommentar
SW-547 Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Slapp av folkens jeg skal ikke ta 50000 bilder ut i luften, det skal ta maks 240 bilder over 2 timer. Men problemet er løst jeg laget en macro som gjør det jeg er ute etter. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå