Biskus Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei! Jeg har et problem. Noen ganger slår PC'en min seg bare av. Er ikke sikker på hva som utløser det. Har litt datakunnskap fra før av, har en følelse av at det kan være CPU'en som blir overoppheta, men satt 2 vifter (store "sommervifter") til å blåse inn i kabinettet, men det skjer fortsatt. Noen idéer? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) sjekk temperaturen på de forskjellige tingene med http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=713 og post bilde av resultatet her eller bare skrive resultatene her edit: kan du si hva som er i den maskinen din hvilket: cpu skjermkort strømforsyning watt og merke hardisker hovedkort ram om du har ekstra ting i pci slotene osv. Endret 6. mars 2006 av MAXILA Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Men treg download da :-) Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) ja vet men går programmet lavasys har akkurat stoppet med everest home edition og det er en av de få plassene du kan få det edit: innleg nummer 600 Endret 6. mars 2006 av MAXILA Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Skal vi se... Hovedkort 24x CPU 71x GPU 31x GPU omgivelse 26x HDD 23x Med x mener jeg selvfølgelig Grader.. fant bare ikke den tasten på tastaturet CPU'en er jo 71 grader.. er det mye? :O Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 ja det er ganske mye men hvilket prosessor har du du finner det ut med å se på maskinnavn, sammendrag og så står det cpu type kan faktisk være at det er stilt i biosen at datan skal slå seg av med x grader men se hvilket prosessor det er Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 AMD Athlon 64, 2000mhz, 3000+ Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) virka jo veldig varmt ut da, tror amd pleier å være mye kjøligere enn pentium og amd ligger ikke det på mellom 20-50 grader til vanlig, men sikkert som jeg sa litt tidligere er nok en innstilling i biosen som gjør at den slår seg av når den blir x varm edit: har du hvært i biosen før da? litt rart at ingen andre også svarer Endret 6. mars 2006 av MAXILA Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Kjører et fullscreen spill nå (World of Warcraft). CPUen blir vel litt varmere av det. Kan jo også prøve å rense CPU'en for støv osv. Noen fler tips? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) prøv å ha åpen sidedør kansje skaffe deg noen vifter i kabinettet så det blir luftstrøm edit:tips til senere poster, kansje skrive hva du har i maskinen i første post eller legge det inn i profilen din så er det lettere for folk å svare Endret 6. mars 2006 av MAXILA Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Det var det første jeg gjorde når den slo seg av. Er iskaldt inne her nå Har 2 store vifter som står å blåser inn nå. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 men vet ikke om det er så lurt å la viftene blåse mot prosessoren men heller på et vis få flyttet den varme lufta vekk Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 77 grader nå.. å faen. Problemet er at jeg er midt i et spill nå, World of Warcraft.. Og dette er tiden jeg IKKE kan gå offline. Noe drastisk jeg kan gjøre med en gang? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 har ikke noen gode forslag nei, men kan jo være noen andre også svarer på denne tråden snart Lenke til kommentar
Datatekniker Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Clean the CPU and sett in new thermal paste. Clean the heatsink also and the ventilation system. If this doesn't help, then you'll have to buy a new cooling system for CPU. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 81 grader for 20 sekunder siden. nå er den 77 Lenke til kommentar
Datatekniker Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 It's a lot man. Usually it's not more then 40 for an AMD CPU. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Fant noe annet her.. CPU-vifta ligger på 3068 RPM. Er det normalt? Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Ja.. pcen nådde 100 grader i stad. Da slo den seg av igjen Jeg åpna kabinettet og tok av kølevifta - der finner jeg 1cm støv som dekker hele luft-innganen til kjøleribba Støvsuga det vekk, nå er den på 32 grader. Takk for hjelpen Maxila og Datatekniker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå