Gå til innhold

overføre data fra usb 1.1 til usb 2.0

Anbefalte innlegg

Hallo,

jeg skal overføre store mengder data fra en maskin som har usb 1.1 til en ekstern usb HD som har usb 2. HVor lang tid vil denne opperasjonen ta,er ca 80 gig. Bør man bruke et spess prog,slik at det er mindre sjanse for at alt går åt skogen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo bare å bynn å overfør, da kommer det opp hvor lang tid det vil da :)

Men den timeren er ikke særlig nøyaktig, men etter min erfaring vil det mest sansynlig ta kortere tid en det blir oppgitt!

Mitt tips: peis på! tar næppe så lang tid, å går d tel fan så kan du bynne å vurdere programm eller nåkka... men tvile på at d vil hjælpe :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg bruker å gjøre det samme noen ganger. Overførte rundt 100 GB til en ekstern disk her før jul og det fungerte fint. Riktignok tok det litt tid, men alt for å sikre sine verdigfulle data :) Det som er litt viktig når du kopierer ting sånn er at du ikke foretar deg noe annet mens du kopirer filene fra disken til den eksterne disken. Da er du sikra hvis ting skulle finne på å gå galt. Og må du huske på å velge "Copy" ikke "Cut".

Lenke til kommentar

Må si jeg er enig i de fleste svarene her, men det kommer til å ta LANG tid å overføre pga USB 1.1-interfacet. USB 1.x takler ikke høyere hastighet enn 12 Mbps, så da kan du bare begynne å regne... Men som sagt, ta det litt og litt, så har du bedre kontroll og slipper å vente så lenge hver gang, selv om totalen blir det samme.

Lenke til kommentar

Istedet for å si som alle andre her at det vil ta LANG tid, så er det bedre å si hvor lang: 80 Gigabyte = 640 Gigabit, delt på 12 Megabit pr sekund = 53333 sekunder. Delt på 3600 sekunder pr time = 14,81 timer.

Hvis man regner med at full hastighet aldri oppnåes, og tar hensyn til overhead i protokollene, så vil jeg anta at det går minst et døgn.

Det er nok ikke noe vits i å bruke noe spesiellt program, bruk utforskeren du.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...