Skrue Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Må bare få ut litt frustrasjon her nå, og samtidig legge ut en liten tankevekker omkring ovennevnte disker. I løpet av de siste tre dagene, har jeg hatt _to_ krasj med disse diskene, på to forskjellige maskiner. Den ene på 30 Gb, den andre på 40Gb, begge rimelig fulle av diverse data. Ingen av diskene er mer enn ett år gamle. Har selvsagt forsøkt å kjøre IBM´s rescue-program, men til ingen nytte. Lastet ned dette programmet tidligere i sommer, da jeg første gang fikk problemer med en av diskene. Den gangen gikk det heldigvis bra, men ikke denne gangen...... Jeg vet at det har vært mange lignende innlegg om IBM´s disker her tidligere, så dette får bli et understatement på at disse diskene ikke akkurat står øverst på ønskelista, her i gården! Aldri, _aldri_ en IBM-disk i mine maskiner igjen. :sad: [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-09-22 00:44 ] Lenke til kommentar
Petitzo Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Min Ibm harddisk har funke greit i vel 2 år (45gb)... Men jeg har i det siste også opplevd litt problemer med den... Den kan ikke fragmenteres og det virker som om en del av hardisken er skadet... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Foreslår at du tar en backup så fort som mulig! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Den 2002-09-21 23:06, skrev Skrue:Må bare få ut litt frustrasjon her nå, og samtidig legge ut en liten tankevekker omkring ovennevnte disker.I løpet av de siste tre dagene, har jeg hatt _to_ krasj med disse diskene. Den ene på 30 Gb, den andre på 40Gb, begge rimelig fulle av diverse data. Ingen av diskene er mer enn ett år gamle.Har selvsagt forsøkt å kjøre IBM´s rescue-program, men til ingen nytte.Lastet ned dette programmet tidligere i sommer, da jeg første gang fikk problemer med en av diskene. Den gangen gikk det heldigvis bra, men ikke denne gangen......Jeg vet at det har vært mange lignende innlegg om IBM´s disker her tidligere, så dette får bli et understatement på at disse diskene ikke akkurat står øverst på ønskelista, her i gården!Aldri, _aldri_ en IBM-disk i mine maskiner igjen. :sad: Det var synd å høre Skrue :sad: Hvis begge diskene kræsja, er det jo ekstra ille. Spesielt med tanken på at vi er data-entusiaster med lite tålmodighet når det gjelder lang leveringstid og lite oppetid på nett. Jeg har hatt IBM selv, den klikka rett etter at jeg installerte den og slo på maskina Jeg har hatt IBM, fujitsu siemens, seagate og Western digital. Sistnevnte har jeg aldri hatt trøbbel med. Sveinl. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-09-21 23:28 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Skrue skrev (2002-09-21 23:12):Foreslår at du tar en backup så fort som mulig! Jepp det har eg gjort skrue, Eg har 4 ibm 46.1 disker som er 21månder nå. Du sier aldri mere ibm, Eg har hatt feil med de fleste disk merkene. WD,MAXTOR,IBM + noen til, Så poenget mitt er at du aldri kan garantere disk feil. Og eg er ikke noe ibm fan bare så det er sakt. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 WD er jo best da. ibm er noe dritt, spør en kammerat jeg har, han hadde ibm 120 gb stappa med divx, nå har han ingen divx filmer lengre ettersom disken stoppa når pc-en hans sto på over en helg. lol @ ibm sier nå jeg da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: fondus skrev (2002-09-21 23:35):WD er jo best da.ibm er noe dritt, spør en kammerat jeg har, han hadde ibm 120 gb stappa med divx, nå har han ingen divx filmer lengre ettersom disken stoppa når pc-en hans sto på over en helg. lol @ ibm sier nå jeg da. Ja en stund vil den det, Men når mangen nok begynner å si at wd er ikke bra. Og det har faktisk blitt noen som har hatt broblemer med wd, Søk i forumet. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Jaja, det var jo hyggelig med litt medfølelse da! :smile: Jeg vet jo selvsagt at så lenge det er snakk om mekaniske / elektriske innretninger som en disk rett og slett er, så må man jo kaldt og rolig regne med at disse streiker, før eller siden. Men et såpass velrennomért merke som IBM bør jo kunne levere varer av en viss kvalitet? Som bør holde i adskillige år? Jeg har vært dum nok til å tro det, inntil nå. Heretter blir det WD for meg, har i tidligere år bare hatt gode erfaringer med disse! Uansett, en backup i ny og ne, er nok ikke så dumt... "Barske gutter tar aldri backup, men de gråter ofte" Det gikk forresten til h**** med DFT, disken er lost&gone forever.... [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-09-22 00:05 ] Lenke til kommentar
Magic Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 IBM disker er noe kludd!!!! Jeg har nå to stykk IBM disker i maskinen (tror du ikke jeg er irriter da?). Den ene fikk jeg fra komplett for en liten stund siden (noen uker), da min forrige sa hadet til meg en dag. Leverte den inn da jeg hadde garanti enda, og fikk tilbake en ny ibm disk. ****, kunne de ikke gitt meg en Seagate isteden da? IBM 60GXP og 75GXP serien har hatt endeløse problemer. Mye var rettet opp i den "nye" 120GXP serien. Uansett, hva kan man forvente av disker som er produsert i et eks-østblokk land? Herregud, Ungarn står ikke akkurat øverst når det gjelder kvalitet (kan nevne ting som oppvaskmaskiner, biler, fotballag, harddisker orsv.) Nei, sovjeterne kunne ikke (og kan fremdeles ikke) å kombinere høyteknologi og kvalitet. Man bør ikke klandre IBM men fabrikkarbeiderne (sikkert en masse unger, som er slavearbeidere, uten mat og vann) i Ungarn. (det siste bør tas med en klype salt) Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Det var da synd og høre Skrue . Kjøp WD neste gang, de lager whinnnne lyd, men de funker hvertfall!. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 blir redd når det er så mange som har problemer med IBM disker.. har IBM selv.. men tenk på alle som IKKE har problemer med sine IBM, de sier jo ikkenoe! så det er vel ikke så stor feil% på den... :| Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Den 2002-09-22 00:43, skrev venomzorg:blir redd når det er så mange som har problemer med IBM disker.. har IBM selv..men tenk på alle som IKKE har problemer med sine IBM, de sier jo ikkenoe! så det er vel ikke så stor feil% på den... :| Jeg tror ikke det er så mye feil på de nyeste IBM-diskene nei. Jeg vet ikke, men så vidt jeg vet gjelder det GXP-60 og 75 seriene. Kan hende at din disk er OK da vet du :smile:. Sveinl. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 En kamerat av meg hadde en 45gb ibm hd som klikket og når han sente den tilbake til webshopen fikk han beskjed om at ibm hadde tukket diskene av markedet trolig med god grunn (Han fikk en 41gb tilbake). Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg skaffet meg en 120GB IBM-disk da komplett hadde tilbud på dem nå i slutten av sommerferien.. Leste diverse anmeldelser og snuste rundt, nettopp fordi jeg hadde hørt mye slemt om IBM-disker. Men alle de kildene jeg kunne finne mente at 120GXP-serien var langt bedre enn de tidligere (60 og 75GXP), og at 120GXP ikke hadde noen særlig større feilprosent enn andre disker. Så jeg kjøpte. Har hatt denne i nærmere 2 mnd nå, og den går utrolig fint. Men jeg har tatt enkelte forhåndsregler, og har skaffet meg en 92mm vifte som avkjøler diskene (en WD og IBM'en). PS: Jeg har fremdeles de viktigste tingene liggende på Western-disken, just in case :razz: Edit: Finpusse norsken litt [ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-09-22 01:33 ] Lenke til kommentar
Folo Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 sliter jeg vist jeg har mistet kviteringen til hd min? eller vil jeg kunne enkelt få garnanti ? heldigivs så funker begge ibm'ene mine utmerket så langt. men jeg er bare bekymret for at jeg har klart å rote vekk kviteringen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå