eplemann Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei ! Jeg skal kjøpe: - AMD 3200+ venice - 1024 mb DDR ram Som jeg skal sette inn sammen med det jeg har fra før: - 120 gb sata harddisk - 250 gb IDE harddisk - 512 mb DDR ram - ATI 9800 agp Men til dette trenger jeg også ett hovedkort: - Har sett på dette , siden det har AGP og PCI-express ... For jeg skal ikke kjøpe skjermkort nå. Og da har jeg mulighet til å kjøpe skjermkort senere, hvis det skulle bli aktuelt. Men er det dumt av meg å kjøpe dette kortet? Burde jeg heller kjøpe ett annet hovedkort med nForce3 ? men da miste muligheten til å oppgradere skjermkort.. ? Er det et bedre valg med nForce3? - Og i så fall, noen som har forslag til ett hovedkort? Eller burde jeg velge det jeg nevnte ovenfor? Takker for svar Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det er slettes ikke et dumt valg. Forskjellen mellom bruk av AGP og PCIe er forsvinnende liten, hvis du bruker tilsvarende GPU'er seff. Det fine med dette kortet er at AGP-porten er native, ikke basert på PCI som mange andre løsninger er. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det absloutt lureste for deg er å kjøpe 939dual. Kjøper du nforce3 går du rett i en felle. Ytelsen er omtrent den samme, men du kan jo nesten ikke oppgradere... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har stått ovenfår NØYAKTIG samme valge. Kjøpte ASRock og ikke angrer i det hele tatt. staljin Lenke til kommentar
eplemann Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Det høres fint ut Men det holder forsatt med min 360w ( Aopen ) strømforsyning? Og hovedkortet funker til alle deler jeg har fra før:? - 120 gb sata harddisk - 250 gb IDE harddisk - 512 mb DDR ram - ATI 9800 agp - Floppy - 360w PSU - CDBRENNER - DVDROM - Lydkort, Creative Sound Blaster noe.. ( gammelt ) - Og prosessoren jeg skal kjøpe ; AMD 3200+ venice ....tror det var alt.. Hvis noen lurer på hva jeg har nå: - AMD Athlon 2600+ - LanParty Hovedkort Bytter fordi det blir komplikasjoner med IDE og SATA disken ... ikke vet jeg hvorfor, men tror det ikke er noe med diskene, men hovedkortet! ( TRÅD OM DETTE HER ) + At det er litt bedre da Endret 6. mars 2006 av eplemann Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Slettet slettet slettet Kjøp ASRock kortet, knall kort med mange muligheter til en lav pris. Når det er så billig trenger man heller ikke være redd for å eksperimentere litt med det Endret 6. mars 2006 av kremt Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 360-wattern din skal holde fint til det oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå