g-kraft Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei!! Trenger noen tips til å få min nye maskin helt i havn. Har ikke særlig peiling selv, men setter store krav til ytelse som bruker. Maskinen er til hjemmebruk/hjemmekontor. Hovedvekten vil ligge på digital bildebehandling(NEF-filer, Photoshop, ACDsee), Digital video (Premiere, Pinnacle) og musikk (Steinberg Cubasis). Blir IKKE brukt til krevende spill. Ønsker også å bruke maskinen til å kunne se TV/DVD. Maskinen må kunne klare flere arbeidsoppgaver samtidig uten å bli tungpustet. Har tatt utgangspunkt i en Dell Precision 380 Advanced Workstation. Maskinen blir bestillt av min lokale leverandør og leveres delvis ferdig. Har kort tid på å bestemme meg. Maskinen blir i utgangspunktet levert med følgende; Intel® Pentium® 4 Processor 670 (3.8GHz, 800MHz FSB, 2MB L2 cache, EM64T, HT Technology) 2.0GB (4 x 512MB DIMM) 533MHz DDR2 Non-ECC SDRAM Memory (hvor mye hjelper det med 667mhz??) 2 x 73GB (15,000 rpm) U320/M SCSI Hard Drive RAID 0 oppsett 128MB PCIe x16 (DVI/VGA) nVidia Quadro FX 1400, Dual Monitor DVI I tillegg vil jeg ha følgende; Logitech MX 5000 Laser mus/tastatur Creative Soundblaster X-Fi Platinum Dell 2405FPW og 2005FPW, men leser at det er 07-versjoner på vei?? Trenger ikke å bestille disse samtidig med maskinen. DVD-toskjikts brenner?? diskettstasjon 5.1 høyttalerpakke (creative eller Logitech?? eller kanskje noe mindre plastikk-aktig??) Tv-kort Disk(er) for lagring og backup. Har en 250Giga ekstern Maxtor fra før, men ønsker å få alt pakket inn i kabinettet. Maxtor blir derfor degradert til stor Zipdrive. Sikkert glemt noe. Hovedkort? Er takknemlig for alle gode tips og råd, spesielt 99%-ytelse løsninger til "halve" prisen. Har ikke som mål at dette skal bli spesielt dyrt, men må ha noe som tåler litt juling når mye skal skje på en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå