Gå til innhold

Workstation for hjemmet

Anbefalte innlegg

:) Hei!! Trenger noen tips til å få min nye maskin helt i havn. Har ikke særlig peiling selv, men setter store krav til ytelse som bruker.

Maskinen er til hjemmebruk/hjemmekontor. Hovedvekten vil ligge på digital bildebehandling(NEF-filer, Photoshop, ACDsee), Digital video (Premiere, Pinnacle) og musikk (Steinberg Cubasis). Blir IKKE brukt til krevende spill.

Ønsker også å bruke maskinen til å kunne se TV/DVD.

Maskinen må kunne klare flere arbeidsoppgaver samtidig uten å bli tungpustet.

Har tatt utgangspunkt i en Dell Precision 380 Advanced Workstation. Maskinen blir bestillt av min lokale leverandør og leveres delvis ferdig. Har kort tid på å bestemme meg.

Maskinen blir i utgangspunktet levert med følgende;

Intel® Pentium® 4 Processor 670 (3.8GHz, 800MHz FSB, 2MB L2 cache, EM64T, HT Technology)

2.0GB (4 x 512MB DIMM) 533MHz DDR2 Non-ECC SDRAM Memory (hvor mye hjelper det med 667mhz??)

2 x 73GB (15,000 rpm) U320/M SCSI Hard Drive RAID 0 oppsett

128MB PCIe x16 (DVI/VGA) nVidia Quadro FX 1400, Dual Monitor DVI

I tillegg vil jeg ha følgende;

Logitech MX 5000 Laser mus/tastatur

Creative Soundblaster X-Fi Platinum

Dell 2405FPW og 2005FPW, men leser at det er 07-versjoner på vei?? Trenger ikke å bestille disse samtidig med maskinen.

DVD-toskjikts brenner??

diskettstasjon

5.1 høyttalerpakke (creative eller Logitech?? eller kanskje noe mindre plastikk-aktig??)

Tv-kort

Disk(er) for lagring og backup. Har en 250Giga ekstern Maxtor fra før, men ønsker å få alt pakket inn i kabinettet. Maxtor blir derfor degradert til stor Zipdrive.

Sikkert glemt noe. Hovedkort?

Er takknemlig for alle gode tips og råd, spesielt 99%-ytelse løsninger til "halve" prisen. Har ikke som mål at dette skal bli spesielt dyrt, men må ha noe som tåler litt juling når mye skal skje på en gang.

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...