Mister t Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Lurer på om det er noe forskjell på disse modellene? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har GLT turbo eller? Er hvertfall slik på 850. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Har GLT turbo eller?Er hvertfall slik på 850. 5711260[/snapback] Nei, det er jeg ganske sikker på at det ikke er. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg mener at 360 GLT har mer utstyr og flere hester (innsprøytning?) enn GL. GLT var også utstyrt med spesielle aluminiumsfelger (lignende 240 turbo-felger). Lenke til kommentar
ammr Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 GLT= Grand Lux Touring Har ingeting med turbo eller ei å gjøre. 850 GLT har heller ikke turbo. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Har ikke GLT lengre hekk en GL'n? Og at den er noe mer hK? Er morsomme biler å kjøre! Hadde en for 5-6 år siden og sier som en kompis av meg som hadde den i 70 i en nærmest 90 graders sving; "den ligger som en F* på veien". Dessuten hadde den utrolig gode seter! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 GLTen har ikke lengre hekk heller, nei, enn GLen.. 340 = "kombi" (kort hekk) 360 = vanlig sedan (lang hekk) GLT og GL har bare med utstyrsnivået.. Dette gjelder alle volvo-modellene.. du har DL, som er basisutgaven, så har du GL, GLE, GLT og Turbo. Alt er utstyrsutgaver, og det er bare turbo som har turbo orginalt. Såklart, det er dette som er forvirrende: Du kan få en GL med GLT-utstyr. Min 240 er det, en GL med nesten alt av GLT-utstyret.. Veldig forvirrende egentlig.. Hehe.. Lenke til kommentar
Stetson Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Forskjelen på GL og GLT er stort sett utstyr, litt anerledes trekk i seter og hekkspoyler, ute temp og vakumeter osv. men GLE og GLT har innsprøyting og litt mere hester...115 hk mener jeg det var. Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Forskjelen på GL og GLT er stort sett utstyr, litt anerledes trekk i seter og hekkspoyler, ute temp og vakumeter osv. men GLE og GLT har innsprøyting og litt mere hester...115 hk mener jeg det var. 5753454[/snapback] GLT har 16 ventilerte topper Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Ikke nødvendigvis, dellorto.. Og jeg tror ikke 300-serien kom md 16V, 700-serien gjorde det som standard og hadde plass til det. i 200-serien må du flytte fordeleren for å få plass til en 16V motor.. men 300-serien har ikke plass til det standard altså.. Lenke til kommentar
Stetson Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Det stemmer....300 serien har aldri hatt 16 ventiler Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 Men hva med "GLS" modellen da? Hva forno fancy er det med den? Lenke til kommentar
Campus Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 GLTen har ikke lengre hekk heller, nei, enn GLen.. 340 = "kombi" (kort hekk) 360 = vanlig sedan (lang hekk) 5724224[/snapback] Dette er feil, her er to 360 med kort rumpe: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=75...672&pos=2&tot=3 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=74...672&pos=3&tot=3 og en 340 med lang rumpe: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=75...863&pos=2&tot=2 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 360 og 340 har med hvilke motorer de har, de med Volvo-motor heter 360 og de med Renault-motor 340. Det er hvertfall min oppfatning av dette. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 360 og 340 har med hvilke motorer de har, de med Volvo-motor heter 360 og de med Renault-motor 340. Det er hvertfall min oppfatning av dette. 6160187[/snapback] Det er det jeg har forstått også, i tillegg til at 360en hadde lengre hekk.. Men nå vet jeg ingenting lengre.. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 360 og 340 har med hvilke motorer de har, de med Volvo-motor heter 360 og de med Renault-motor 340. Det er hvertfall min oppfatning av dette. 6160187[/snapback] Det er det jeg har forstått også, i tillegg til at 360en hadde lengre hekk.. Men nå vet jeg ingenting lengre.. 6160707[/snapback] Du fikk begge med kort hekk (kombikupe) og lang hekk (sedan), men sedanversjonen kom senere, og var mindre vanlig. 360 var bedre utstyrt enn 340, men alle hadde motorer med 4 sylindere ( i motsetning til 240/260 seriene hvor 240 hadde 4, og 260 hadde 6 sylindre). Du fikk også 340 serien med 2liters motor, jeg _tror_ det var B19. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 360 kom med B19 og B200 fra og med 1985 mener jeg og huske. 340 hadde vel 1.4L og 1.7L fra Renault. Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Forskjelen på GL og GLT er stort sett utstyr, litt anerledes trekk i seter og hekkspoyler, ute temp og vakumeter osv. men GLE og GLT har innsprøyting og litt mere hester...115 hk mener jeg det var. 5753454[/snapback] De fleste volvomotorene kommer med 116hk originalt, og GLE har ikke innsprøytning. GL/GLE/GLT kommer på utstyrsnivået, alt etter farge på interiøret og sånt(GL har blå stoler, GLE grå osv) GLE har forgassermotor, mens GLT har F-motor, altså innsprøytning. Likevel kan man få en GLE som er GLT utstyrt. Det er litt forvirring på akkurat det der, fordi volvo selv byttet litt mellom årsklassene, så man har ingen "rene" modeller som skiller seg fra de andre. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 GLT har vel annet understell og andre bremser? Mener jeg husker no slikt da muttn hadde en sånn bil Lenke til kommentar
Campus Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) 360 kom med B19 og B200 fra og med 1985 mener jeg og huske.340 hadde vel 1.4L og 1.7L fra Renault. 6164690[/snapback] I følge Volvo fikk du både 343 og 345 med 1986cc OHC motor: http://www.volvocars-pr.com/index.asp?par=...9001;=1&flash=0 http://www.volvocars-pr.com/index.asp?par=...9001;=1&flash=0 1986cc er akkurat samme volum som B20, så jeg er ganske sikker på at det er en volvomotor. edit: I følge denne siden: http://www3.bc.sympatico.ca/Volvo_Books/en...l#anchor1549286 er det B19. Endret 30. mai 2006 av Campus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå