Gå til innhold

Laptop dør under spill.

Anbefalte innlegg

Min laptop

ADVARSEL: Denne posten er først og fremst til for å få ut aggresjonen min.

---

Har ikke interessert meg så mye i spill, men for noen dager siden fant jeg ett spill som jeg trodde kunne falle i smak hos meg, Tycoon City - New York. Bestillte spillet og straks var det i postkassa.

Det var ikke mange minuttene etter jeg puttet CDskiva i cd-romen før ergrelsen kom. Lapotopen min gikk i svart (den "døde") før spillet var ferdig med å "Loade".

Dette har tidligere hendt under heftig bilderedigering også, og det er like irriterende hver gang. Men litt spill må den vell tole? Er jo såpass kraftig maskin.

Det jeg da lurte på var, noen andre som har erfaringer med dette. Hvordan det er å få det 'ordnet'. Har Acer (eller din pc-produsent) vært velvillige når de behandlet saken (Forrige gang jeg ringte Acer møtte jeg på en sur svenske... Men det var ikke for dette problemet.).

Dumt at jeg er så avhengig av denne maskinen at jeg må vente til en ferie for å få det ordnet, men kjøpte den jo i August05 så jeg har god tid på ett-års-garantien.

Husker mange slike tråder på forumet, men husker ikke utfallet, ei heller fannt jeg dem ved ett raskt søk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel vist den blir for varm vil den dø av en sikkerhetsmessig grunn. men den skulle vel takle det.

5711041[/snapback]

vis det er snakk om at den går varm så er vel denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317359 en ting som kan hjelpe.. ikke det at jeg har så mye peiling om denne hjelper så veldig bra? :roll:

5711122[/snapback]

Det gikk ikke særlig klart under første post. Det er varmen som gjør det sitter jeg ute i -14 grader klarer jeg å spille, men det er vell heller lite komfortabelt, og det vil vell legge seg en del dogg når jeg går inn igjen. Nå har jeg bygd opp laptopen med to 350 siderbøker på hver side og det hjelper bitte litt, men den slokner etter kort tid, i tillegg til at den bråker som et uvær før den gjør det (noe den forsåvidt gjør under idle også, men det VET jeg at andre med samme laptop klager over.). Ingen? Det må vell gå ann å plassere den fint på et bord og begynne å spille? Eller?

Lenke til kommentar
Vel vist den blir for varm vil den dø av en sikkerhetsmessig grunn. men den skulle vel takle det.

5711041[/snapback]

vis det er snakk om at den går varm så er vel denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317359 en ting som kan hjelpe.. ikke det at jeg har så mye peiling om denne hjelper så veldig bra? :roll:

5711122[/snapback]

Det gikk ikke særlig klart under første post. Det er varmen som gjør det sitter jeg ute i -14 grader klarer jeg å spille, men det er vell heller lite komfortabelt, og det vil vell legge seg en del dogg når jeg går inn igjen. Nå har jeg bygd opp laptopen med to 350 siderbøker på hver side og det hjelper bitte litt, men den slokner etter kort tid, i tillegg til at den bråker som et uvær før den gjør det (noe den forsåvidt gjør under idle også, men det VET jeg at andre med samme laptop klager over.). Ingen? Det må vell gå ann å plassere den fint på et bord og begynne å spille? Eller?

5712877[/snapback]

Du må vel klage, det skal da ikke være nødvendig å bygge hus for å få spilt på pc'n. Den ble da laget for å brukes. Noe er galt...

Lenke til kommentar
hmm kansje det er noe problem med kjøle elementene ikke fast skrudd eller noe.

5713806[/snapback]

Jeg er fristet til å åpne opp å kjøre på med litt Artic Silver her og der, men i frykt for garanti og at det sannsynligvis ikke hjelper så mye får jeg nøye meg med internettbruk / lett "kontorbruk" til jeg kan unnvære den bitte litt.

Lenke til kommentar
Skru av PCen, finn frem støvsugeren, og utrydd de hybelkaninene som har infisert kjøleribbene.

"Fikset" laptopen (første versjon Acer Ferrari) til en kamerat (forrige versjon nordmann) med min gode gamle støvsuger for en stund siden.

5714265[/snapback]

Ikke mye hjelp i det, her, du ... :no:

Endret av Vid^r
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I dag sånn ca. 15.50 vart jeg igjen forbanna på produsenten:

Når jeg skulle lukke skjermen hørte jeg en rar lyd, og tingen som holder skjermen på plass, løsna delvis i fra hoveddelen (kan ta bilde senere, hvis jeg gidder og dere vil). Kundeservicekontoret klarte sjølvsagt å stenge før jeg summet meg til å ringe dem.

Er dette noe de vanligvis tar på garanti / reklamasjon?

.... Fortsettelse følger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...