Deadringer Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Heisann! Jeg har et lite problem med den ferske windowsinsallasjonen min. Jeg har to brukerkontoer! En som heter Administrator og en som heter Eivind. Av disse skal jeg bare ha Eivind kontoen, men jeg får ikke slettet den andre. Dessuten vil jeg ha pålogging m. passord da jeg skrur på pc'en, men selv om jeg velger at kontoen skal være passordbeskyttet, kommer ikke "logg inn" menyen opp når jeg restarter pc'en. Noen som vet hvordan jeg kan mekke dette problemet? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Administrator er default, og kan ikke slettes. Den skal ikke vises ved normal pålogging når du har satt opp andre kontoer, men jeg har vært borti at folk har opplevd problemer med at denne kontoen logges på automatisk uansett valg, noe som kan skyldes at de har tatt den i bruk for installasjon av programvare. Anbefalt er å logge på som egen admin umiddelbart etter installasjon og gjøre alle programvareinstallasjoner derfra. Tror du vil slite med denne saken, så kanskje en reinstallasjon kan være tingen. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Gjør det noe om kontoen er der? For å logge inn med passord: Kjør -> control userpasswords2 -> brukere må angi et brukernavn og passord for å bruke denne maskinen Lenke til kommentar
enl Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Eventuelt kan du bare slette "Eivind"-kontoen og gi nytt navn til administratorkontoen. Nye brukere blir uansett administratorer hvis du ikke angir noe annet. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Eventuelt kan du bare slette "Eivind"-kontoen og gi nytt navn til administratorkontoen. Nye brukere blir uansett administratorer hvis du ikke angir noe annet. 5711106[/snapback] Har vært inne på tanken, men grunnen til at jeg vil bytte er at det tydeligvis ikke kreves passord for å bruke Administrator-kontoen. Jeg har endel personlige samtaler og sånt med kjæresten her inne og har ingen interesse av at andre skal lese de. Men når hvem som helst kan bruke pc'en... Ja, dere skjønner sikkert.. For å logge inn med passord:Kjør -> control userpasswords2 -> brukere må angi et brukernavn og passord for å bruke denne maskinen Okey, jeg skal teste dette nå. Og en clean install er egentlig ikke noen mulighet, da jeg nettopp har formatert og har lite lyst til å gå igjennom alle startup-problemene og installasjonene en gang til. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Der var det påtvungen pålogging med passord ja. Da bruker jeg heller admin-kontoen fast jeg. Takker for hjelpen edit: Er det foresten noen måte jeg kan endre navnet på Admin-kontoen? Endret 6. mars 2006 av headcleaver Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Prøv med control userpasswords2 igjen og trykk egenskaper på administratorkontoen. Hvis du trykker "Krev at brukere trykker Ctrl+Alt+Del" under avansert, så kanskje du må bruke passordet. Lenke til kommentar
schjell Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Dersom du automatisk blir logget inn med Administrator konto så kan dette løses i registeret ved å endre en nøkkel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon Nøkkel: AutoAdminLogon Denne står til verdien 1. Når denne settes til 0 så vil ikke Administratoren logge seg på automatisk. Dette utføres på egen risiko da en ikke bør leke seg i registeret Link til kilde Endret 6. mars 2006 av schjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå