Gå til innhold

Nytte -Programmer & Drivere til ny PC (AMD)

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Om forhåpentligvis ca en uke så får jeg en ny PC i hus, så det gleder jeg meg til!

Det er en stund siden jeg har kjøpt ny pc og komponenter, og mye nyttig har sikkert kommet opp på programvare og driver -fronten siden sist! Derfor lurer jeg litt, skjønner dere..

Hvilke programmer og drivere er kjekke å ha når jeg skal få i sving min nye pc!? Jeg tenker kanskje ikke så mye på Total Commander (som jo er et must), eller hvilket bilderedigeringsprogram, eller hvilket musikk-program.. Men, heller på programmer som kanskje kan si noe om temperatur i PC'n, om ytelse, som kan optilmalisere ytelse, om hvilke benchmarks (andre enn 3dmark05/06, osv), ..hvilke drivere for å få det beste ut av systemet; Hva installerer dere? Hvordan utnytte dual-core systmer? Hvordan utnytte skjermkort best mulig. Hva har dere installert av programmer og drivere når dere kan kalle maskinen deres "klar til bruk"? Tenker på disse små utility -programene som er større enn størrelsen på fila tilsier! :)

Hvis det har mye/noe å si, så vil systemet mitt være et AMD/FX-60 med x1900xtx, resten av systmet ser slik ut (ca mer eller mindre; er noen små forandringer, men ingen vesentlige).

Takker! :)

EDIT: La til om skjermkort og greier..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som installerer noe som helst i PC'n sin etter formatering og reinstallering av XP? :dontgetit:

hmm..

Prøve igjen med et nytt spørsmål da;

Bruker der Omega driverene, eller de vanlige driverene til skjermkortet deres?

Lenke til kommentar

hmm, etter formatering pleier jeg bare å re-installere de progammene som trenger register-nøkler for å funke. lønner seg å gjøre grundig forarbeid med nLite + litt smart plasering av \program files og \documents & Settings. :p

men kan jo nevne litt av det jeg bruker av ymse program:

- CachemanXP: mye optimalisering innebygget + en litt smartere minnehåndtering enn XP sin innebygde

- Speedfan: temp. RPM osv.

- ATITool: Mest klokking for min del("Gammelt"9800PRO), men inneholder en haug av tweaks for kraftigere kort

- pagedfrg.exe: for defragmentering av pagefil, register osv. før man logger inn.

Var det jeg huska på sånn i farta. Kommer sikkert på mer.

Omega-driverne er flotte ja. Bruker de vel mest for å få det klassiske kontroll-panelet jeg. (FY! til CCC)

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...