Bone Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Heisann! Om forhåpentligvis ca en uke så får jeg en ny PC i hus, så det gleder jeg meg til! Det er en stund siden jeg har kjøpt ny pc og komponenter, og mye nyttig har sikkert kommet opp på programvare og driver -fronten siden sist! Derfor lurer jeg litt, skjønner dere.. Hvilke programmer og drivere er kjekke å ha når jeg skal få i sving min nye pc!? Jeg tenker kanskje ikke så mye på Total Commander (som jo er et must), eller hvilket bilderedigeringsprogram, eller hvilket musikk-program.. Men, heller på programmer som kanskje kan si noe om temperatur i PC'n, om ytelse, som kan optilmalisere ytelse, om hvilke benchmarks (andre enn 3dmark05/06, osv), ..hvilke drivere for å få det beste ut av systemet; Hva installerer dere? Hvordan utnytte dual-core systmer? Hvordan utnytte skjermkort best mulig. Hva har dere installert av programmer og drivere når dere kan kalle maskinen deres "klar til bruk"? Tenker på disse små utility -programene som er større enn størrelsen på fila tilsier! Hvis det har mye/noe å si, så vil systemet mitt være et AMD/FX-60 med x1900xtx, resten av systmet ser slik ut (ca mer eller mindre; er noen små forandringer, men ingen vesentlige). Takker! EDIT: La til om skjermkort og greier.. Endret 6. mars 2006 av Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Ingen som installerer noe som helst i PC'n sin etter formatering og reinstallering av XP? hmm.. Prøve igjen med et nytt spørsmål da; Bruker der Omega driverene, eller de vanlige driverene til skjermkortet deres? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) hmm, etter formatering pleier jeg bare å re-installere de progammene som trenger register-nøkler for å funke. lønner seg å gjøre grundig forarbeid med nLite + litt smart plasering av \program files og \documents & Settings. men kan jo nevne litt av det jeg bruker av ymse program: - CachemanXP: mye optimalisering innebygget + en litt smartere minnehåndtering enn XP sin innebygde - Speedfan: temp. RPM osv. - ATITool: Mest klokking for min del("Gammelt"9800PRO), men inneholder en haug av tweaks for kraftigere kort - pagedfrg.exe: for defragmentering av pagefil, register osv. før man logger inn. Var det jeg huska på sånn i farta. Kommer sikkert på mer. Omega-driverne er flotte ja. Bruker de vel mest for å få det klassiske kontroll-panelet jeg. (FY! til CCC) Endret 7. mars 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå