csViRuS Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Har et problem med at hver gang jeg prøver å gå inn på filer på hardisken eller formatere den osv, så enten henger maskinen seg på det bilde eller så kommer det blåskjerm (windows er avsluttet for å hindre feil på maskinen). Pc: Amd athlon 64 3000+ 2.0ghz s 754, sapphire radeon 9800 atlantis pro, asus k8n-e 1.harddisk(os) (ikke noe problem med): Seagate barracuda 160 gb 2. harddisk (dårlig): Western Digital wdc wd2500jd 250 gb Prøvd å formatere hele pcen men hardisken er like vrien fortsatt. Har prøv å laste ned programvare fra wd`s hjememside men ble ikke noe bedre selv om....... Noen som kan hjelpe meg? Endret 30. oktober 2006 av csViRuS Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 prøv hddhealth, den registrerer feil på hardisker og sånt, og der kan du se forventet minst levetid, men vet ike om det var det du ville ha svar på Lenke til kommentar
valentino Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Velkommen til forumet Har du prøvd å sette hardisken på andre plasseringer? Pass på at du har rett jumperplassering. jeg har hørt at Westerd Digital foretrekker cable select (CS) og har gode erfaringer med det selv også. Prøv også å sett den som secondary master og primary og secondary slave. Prøv med cable select og master/slave jumperplassering på de respektive plasser. Masteren skal optimalt stå på enden av kabelen med slaven i midten. Er disken gammel? Har den fungert tidligere og nylig blitt dårlig? mvh. Valentino Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg har ikke andre pcen å sette den opp på siden det er s-ata og ingen av vennene mine som tør å teste den..... og siden den har fungert helt fint tidligere vil jeg ikke tro at det skulle vere nødvendig å flytte på noen jumpere? den er nesten et år gammel og ble dårlig etter at jeg bytta hk (hadde et k8n før) Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 har du prøvd en annen kabel, eller prøvd å få den litt vekk fra andre strømkabler og sånt, vis ikke du har skjermet s-ata kontakter da. er du sikker på at det er hardisken? kan vel være et ramproblem også siden maskinen henger seg Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 jeg vet ikke helt om kabelen er skjermet men jeg kan jo prøve med en anna...... jeg er ganske sikker på at det er den ene hdden fordi vis jeg tar den ut kjører datan helt uten problemer Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 men prøv hddhealth du, det sjekker hardisken din gjennom s.m.a.r.t funksjonen, har selv problemer med min Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) installerte hddhealth men hvordan skal man teste den? ikke helt inne på det her Her er extended info: litt mye kanskje......... Drive model WDC WD2500JD-40GBB2 Drive capacity 134,2 GB Drive serial number WD-WMAEP3621071 Firmware revision 09.05M09 Number of cylinders 16383 Number of heads 16 Number of sectors per track 63 Number of LBA sectors 268435455 DMA support Enabled LBA support Enabled IORDY support Enabled ATA software reset Not required Overlap operation Supported Command queuing Not supported Interleaved DMA Not supported Multiword DMA mode supported Mode 2 and below PIO transfer mode supported Mode 4 Minimum Multiword DMA transfer cycle time per word 120 ns Manufacturer’s recommended Multiword DMA transfer cycle time 120 ns Minimum PIO transfer cycle time without flow control 120 ns Minimum PIO transfer cycle time with IORDY flow control 120 ns ATA standard version ATA/ATAPI-6 and below SMART feature set Supported, Enabled Security Mode feature set Supported, Disabled Removable Media feature set Not supported Power Management feature set Supported PACKET Command feature set Not supported Write cache Supported, Enabled Look-ahead Supported, Enabled Release interrupt Not supported SERVICE interrupt Not supported DEVICE RESET command Not supported Host Protected Area feature set Supported WRITE BUFFER command Supported READ BUFFER command Supported NOP command Not supported DOWNLOAD MICROCODE command Supported READ DMA QUEUED and WRITE DMA QUEUED commands Not supported CFA feature set Not supported Advanced Power Management feature set Not supported Removable Media Status feature set Not supported Power-Up In Standby feature set Supported, Disabled SET MAX security extension Supported, Disabled Automatic Acoustic Management feature set Supported, Disabled 48-bit Address feature set Supported Device Configuration Overlay feature set Supported FLUSH CACHE command Supported FLUSH CACHE EXT command Supported SMART error logging Supported SMART self-test Supported Media serial number field words Not supported Media Card Pass Through Command feature set Not supported Streaming feature set Not supported General Purpose Logging feature set Not supported WRITE DMA FUA EXT and WRITE MULTIPLE FUA EXT commands Not supported WRITE DMA QUEUED FUA EXT command Not supported World wide name Not supported URG bit for READ STREAM DMA and READ STREAM PIO commands Not supported URG bit for WRITE STREAM DMA and WRITE STREAM PIO commands Not supported Time-limited Read/write feature set Not supported Read Continuoud and Write Continuous in the Time-limited Read/write feature set Not supported Ultra DMA mode selected Mode 5 Ultra DMA mode supported Mode 5 and below The time required for the SECURITY ERASE UNIT command to complete Value not specified Time required for Enhanced security erase unit completion Value not specified Master Password Revision Code Not supported Device vendor’s recommended acoustic management level 128 The current automatic acoustic management level 128 Removable Media Status Notification feature set Not supported Enhanced security erase unit feature Not supported The security count is expired and SECURITY UNLOCK and SECURITY ERASE UNIT are command aborted until a power-on reset or hardware reset. Maximum average RMS current 301 Milliamperes Start/Stop Count (Power on count) 550 times Reallocated Sectors Count 1 sectors Power-On Hours 2492 minuties (hours) Device Power Cycle Count 549 times Temperature 33 °C Reallocation Event Count 1 events Current Pending Sector Count (Unstable sectors) 1106 sectors Uncorrectable Sector Count 8554 sectors UltraDMA CRC Error Count (total) 177 errors Write Error Rate (Multi Zone Error Rate) 8858 Har også lagt merke til en anna feil....... hardisken som skal vere på 250 gb står det at bare er på 134 gb? Endret 6. mars 2006 av csViRuS Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 det er feilene Current Pending Sector Count (Unstable sectors) 1106 sectors Uncorrectable Sector Count 8554 sectors UltraDMA CRC Error Count (total) 177 errors Write Error Rate (Multi Zone Error Rate) 8858 der er alt på 0 untatt på den ene hardisken min ser du under katogorien brief info der står det nearest t.e.c det er den som viser nermeste dato hardisken kan ryke og det med at den bare viser opp til 134 gb er nok bare en feil i programmet men har nok ikke innvirkning på resultatene det ser tydeligvis ut som det er noe galt med din harddisk Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 på nearest t.e.c. står det bare n/a da.......... så jeg bør kanskje vurdere å levere den inn....? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 hmm.. vet ikke om det går ann å levere den inn før den er ødelagt men du kan jo spørre, og der det står n/A kommer nok til å forandre seg til en dato etterhvert Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 har nå levert inn harddisk men jeg tror ps data har rota den vekk for etter 3 uker nå og mange lovord om at de skulle ringe meg opp har den fortsatt ikke dukka opp verken hos de eller meg....... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Glemte jo å fortelle hvordan det gikk.... leverte den inn og psdata rota den vekk(de holdt på å flytta da så jeg skjønner de) så jeg fikk en helt ny samsungs 250gb sata2 den gamle var sata 1 men så et halvt år seinere fant de den igjen og jeg fikk den også tilbake uten at de ville ha den andre inn igjen og den virka helt fint.... de hadde vist ikke funnet noen feil med nå virker alt fint og jeg er strålende fornøyd og 250gb gladere Endret 30. oktober 2006 av csViRuS Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Da du reformaterte hele PCen, la du inn SP1 eller SP2 slik at du fikk støtte for store harddisker? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Da du reformaterte hele PCen, la du inn SP1 eller SP2 slik at du fikk støtte for store harddisker? 7183756[/snapback] jeg brukte en sp1 cd som jeg oppdaterte til sp2 men problemet var fortsatt der..... men glømte å nevne det i stad... når jeg bruker vanlig windows(32bit) er fortsatt problemet med blåskjerm der..... men jeg bruker 64 bit som er mye mer stabilt og sikkert og da virker den helt fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå