Ca3 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei! jeg har en pc med en P4 2,4 GHZ prossesor, sammen med 512 MB ram, og en 120 GB harddisk og et HK jeg ikke helt vet hva heter. Dette er deler fra den gamle pc'en som jeg fikk lyst til å lage en "stuepc" av. Så nok prating, det jeg lurerp å er om det går ann å beholde windoes xp pro?`eller må jeg kjøpe mediacenter? jeg vil gjerne ha litt alternativer på denne fronten hvis det finnes noen Jeg er ikke helt inne på hva man må ha, så hva er det jeg må ha utenom det jeg har nevnt? Setter stor pris på svar Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei, Har akkurat samme spec som deg med unntak av at jeg har oppgradert til 1Gb minne. I dag får jeg i tillegg X-Fi lydkort og Hauppauge TV kort. Jeg valgte å kjøre Windows XP + Medieportal (se egen tråd her på dette forumet). Kjøret en stund Windows Vista Beta som inneholder MS sitt eget Media Center men fant fort ut at Medieportal er morsommer da dette er i stadig utvikling. Utsendemessig likner det (om du vil) på MCE og støtter i tillegg mye den samme HW som støttes av MCE. Og ikke minst, det er gratis! Ellers kan jeg anbefalt Mastiff sine artikler om hvordan sette opp en HTPC. Jeg synes særlig at de innledende artiklene er svært nyttige. De forteller hvordan man setter opp Windows XP og optimaliserer dette for HTPC bruk. Har selv brukt Windows i mange (alt for) mange år men mange av tipsene til Mastiff var relativt nye for meg så jeg har i dag et meget strømlinjeformet oppsett av Windows XP der booting går raskt, alle unødige prosesser er fjernet etc. Sjekk det ut! (søk på "Mastiff HTPC" på Google så finner du det). Konklusjon: IKKE kjøp Windows MCE før du har prøvd alternativer som f.eks. Mediaportal siden du allikevel har en XP lisens. Men dersom du ikke liker disse gratis alternativene er det jo selvfølgelig ingengting i veien for å prøve seg på Windows MCE. muthe Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Hvor finner jeg mediportal? Lenke til kommentar
Wintermuthe Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Den Store Media Portal tråden muthe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå