bobbyen! Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har i det siste hatt "problem" med at det sier klikk i pcen og så spinner viften opp (høres ut akkurat som når jeg restarter maskinen) Det skjer opptil flere ganger på rad så blir det bra en stund. Det påvirker som oftest ikke windows på noen måte, men det har skjedd at windows begynner å hakke og låser seg til tider helt, jeg har prøvd å åpne maskinen å sjekke at alt sitter som det skal (minne,cpu,vifter) Er det et hardware problem eller software? Håper noen her kan hjelpe en stakkar... Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Hvilke vifte er det som spinner opp? Vet du det? Det kan være at du har på Cool'n Quiet. Cool'n Quit regulerer selv hvor stor hastighet CPUvifta har (i forhold til hvor varm prosessoren er) Og det som gjør at det lagger i Windows kan være at når programmet (Core Center etc) som styrer Cool'n Quit funksjonen setter på Cool'n Quiet så blir det litt mye jobb for prosessoren din ... Bare en teori. Hvis du skjønte hva jeg mente da Spesifiser hva slags maskinvare du har også er du snill Endret 7. mars 2006 av LezoO Lenke til kommentar
bobbyen! Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg har ikke på cool 'n quiet. Her er specsa mine: Asus K8V SE Deluxe, K8T800, Socket-754 ATX, SATA, GbLAN, Firewire, DDR, AGP8X AMD Athlon 64 3000+ 2.0GHz Socket 754, 512KB, BOXED m/vifte Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 Thermaltake TR2 M6 CPU-Kjøler Socket Lenke til kommentar
sjøgren Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg har Cool'n Quit funksjonen på og jeg har de samme problemene men det er chill Lenke til kommentar
bobbyen! Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Er det mulig at det kan være dårlig kontakt en plass? Mistenker at kanskje sjøteledningen er litt dårlig. Lenke til kommentar
oaleksan Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Kan være noe med harddisken, pøv med å låne en harddisk(med windows så klart) fra en annen maskin og boot fra den med den gamle disken koblet fra. Det skal ikke komme noen klikkelyd av coll`n quiet funksjonen, vifter lager formalt ikke klikkelyd hvis det ikke er noe som tar på den. Prøv det med harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå