Gjakmarrja Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei! Holder på å lage et glosepugge program. Jeg lurer på om det finnes noen "control" som gjør at jeg kan ta opp lyd fra mic og lagre som fil. ? Må jeg bruke API eller finnes det en control (.dll .ocx) som bare venter på meg ? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du kan enten bruke API-wrappers: Se eksempel på Codeproject ..eller du kan bruke DirectSound: Se her på MSDN eller eksempelet CaptureSound når du installerer DirectX SDK. Øyvind. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Wrapper greiene hva skrevet i framwork 1.1 jeg bruker 2.0 og det virker litt små fett å måtte installere DirectX for å kunne bruke et glosepuggeprogram Får se om jeg gidder å ligge så mye inn i dette pogrammet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 DirectX er jo i de absolutt fleste tilfellene installert... Lenke til kommentar
backup Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Her har du kode som funker i vb 6 og som du lett kan tilpasse til vb.net Private Sub Form_Load() MMControl1.Notify = False MMControl1.Wait = True MMControl1.Shareable = False MMControl1.DeviceType = "WaveAudio" MMControl1.FileName = "C:\Test\pegdisc.wav" End Sub Private Sub Command1_Click() MMControl1.Command = "Open" End Sub Private Sub Command2_Click() MMControl1.Command = "Save" End Sub Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) MMControl1.Command = "Close" End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå