Gå til innhold

Butikker med garanti/forsikring mot pikselfeil?

Anbefalte innlegg

Er det noen norske butikker som gir eller selger garanti/forsikring mot pikselfeil på LCD? Jeg trenger ny skjerm, men jeg vil ikke risikere opptil flere lysende piksler i midten av bildet. Klasse II ISO-standarden som de fleste går etter er fullstendig latterlig.

Jeg vet at Samsung har "zero bright pixel"-garanti på enkelte skjermer, men ikke på noen med brukbar oppløsning. Eizo har visstnok også en god ordning på dette, men de har ingen skjermer som passer for meg. Så mitt håp er da at en butikk kan gi en fornuftig løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen norske butikker som gir eller selger garanti/forsikring mot pikselfeil på LCD? Jeg trenger ny skjerm, men jeg vil ikke risikere opptil flere lysende piksler i midten av bildet. Klasse II ISO-standarden som de fleste går etter er fullstendig latterlig.

Jeg vet at Samsung har "zero bright pixel"-garanti på enkelte skjermer, men ikke på noen med brukbar oppløsning. Eizo har visstnok også en god ordning på dette, men de har ingen skjermer som passer for meg. Så mitt håp er da at en butikk kan gi en fornuftig løsning på problemet.

5709608[/snapback]

Netshop hadde dette som et eget produkt, altså pikselgaranti. En stund siden jeg fant det hos dem så det er mulig de ikke har det lenger, men du kan jo forhøre deg.

Cobos

Lenke til kommentar
Netshop hadde dette som et eget produkt, altså pikselgaranti. En stund siden jeg fant det hos dem så det er mulig de ikke har det lenger, men du kan jo forhøre deg.

Cobos

5709964[/snapback]

Det gjaldt vel bare skjermer for bærbare?

Men jeg kan jo høre med dem.

Lenke til kommentar
Det ble negativt svar fra Netshop.

Jeg kan nesten ikke begripe at det skal være så vanskelig å få tak i en god skjerm uten å risikere å måtte kjøpe ny etter 15 dager.

5714861[/snapback]

Finnes det ingen PRODUSENTER som garanterer (dyrere) modeller frie for pixelfeil? :hmm:

Asus har vel ZeroBrightDot garanti på laptoper, komplett har "4 ukers oppstartsgaranti dekker alle typer defekte piksler på LCD-panel" på laptop-pc-byggeren sin.

Det ville jo være underlig om det ikke finnes noe lignende for vanlige skjermer, men jeg vet ikke om noen som har det...

Lenke til kommentar
Det ble negativt svar fra Netshop.

Jeg kan nesten ikke begripe at det skal være så vanskelig å få tak i en god skjerm uten å risikere å måtte kjøpe ny etter 15 dager.

5714861[/snapback]

Finnes det ingen PRODUSENTER som garanterer (dyrere) modeller frie for pixelfeil? :hmm:

Asus har vel ZeroBrightDot garanti på laptoper, komplett har "4 ukers oppstartsgaranti dekker alle typer defekte piksler på LCD-panel" på laptop-pc-byggeren sin.

Det ville jo være underlig om det ikke finnes noe lignende for vanlige skjermer, men jeg vet ikke om noen som har det...

5714938[/snapback]

Mener å huske at Samsung har innført en slik garanti, leste om det på hardware.no sin side, så er kansje verdt å ta et søk

Fant den her faktisk, men ser ut til at du vet om den.

http://www.hardware.no/nyheter/skjerm/null...a_samsung/13288

Men gjelder vist bare i 14 dager eller noe sånt

Mosher

Endret av mosher
Lenke til kommentar

Vel..

Du har jo lov til å bruke angrerett ved kjøp over internett da. Kravet er at det leveres tilbake i samme stand. Har du fått en skjerm med pixelfeil må butikken godta å ta i mot dette.

-> OBS ikke populært blant nettbutikkene, du ka nrisikere at du blir utestengt.

Eller så har jo Elkjøp en 30 dagers åpent kjøp policy som man sikkert kan benytte seg av.

-> Flere som har gjor dette på PSP og NDS. Går sikkert an på skjermer også :D

Lenke til kommentar
Du har jo lov til å bruke angrerett ved kjøp over internett da. Kravet er at det leveres tilbake i samme stand. Har du fått en skjerm med pixelfeil må butikken godta å ta i mot dette.

Men jeg må betale frakt for retur og ny skjerm.

Eller så har jo Elkjøp en 30 dagers åpent kjøp policy som man sikkert kan benytte seg av.

-> Flere som har gjor dette på PSP og NDS. Går sikkert an på skjermer også  :D

5715348[/snapback]

30 dager er egentlig ikke nok, pikselfeil kan oppstå senere. Jeg skulle hatt minst 1 år. Og igjen måtte jeg vel betale frakt, ingen Elkjøp-butikker i nærheten.

Lenke til kommentar

Jeg gir opp. Vil en ha grei kvalitet og ikke vil gamble med direkte forbrukerfiendtlige vilkår, nytter det ikke å få kjøpt LCD.

Men det verste er at det ikke er å få kjøpt gode CRT-skjermer lenger. Jeg må nok tråle bruktmarkedet, men liker svært dårlig å kjøpe brukt uten å ha mulighet til å se skjermen først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...