Gå til innhold

Skifte Harddisk HPZe5413


Anbefalte innlegg

jeg har en HP pavillion ZE5413 - Hvor hardisken er gåen ... Denne vil jeg skifte ut - Men hvordan i all verden kommer man til harddisken uten å skru opp hele maskina?

 

Noen som har bruksanvisning?

 

Forstår det sånn at det skal være en luke fremme på maskina ... Men denne sitter bom fast .... Er redd for å ta for hardt i i frykt for å ødelegge noe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en HP pavillion ZE5413 - Hvor hardisken er gåen ... Denne vil jeg skifte ut - Men hvordan i all verden kommer man til harddisken uten å skru opp hele maskina?

 

Noen som har bruksanvisning?

 

Forstår det sånn at det skal være en luke fremme på maskina ... Men denne sitter bom fast .... Er redd for å ta for hardt i i frykt for å ødelegge noe..

5709497[/snapback]

Jeg googlet og fant denne: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00246219.pdf

Lenke til kommentar

Så du har funnet luken som skjuler harddisken, men får ikke åpnet den? Du har vel skrudd ut de to skruene? :) Jeg har tatt ut og erstattet harddisken i en lignende modell uten noe prob. og kan ikke huske jeg måtte bruke noe så veldig mye styrke. Du kan prøve å lirke den ut med en skruetrekker.

Lenke til kommentar

Da ordna det seg!

 

 

Var en skjult skrue under en gummiknott foran på pcen .... når jeg kom til denne så trengte jeg helelr ikke bruke noe styrke for å trekke ut harddisken.

 

Smart funksjon - men ikke spesiellt smart av HP ettersom det ikke var nevnt i manualen i det hele tatt ;)

 

 

men greit å vite hvis andre sliter med samme problem som meg !!

Lenke til kommentar
men greit å vite hvis andre sliter med samme problem som meg !!

5710511[/snapback]

 

Fra manualen det ble linket til:

On the bottom of the notebook, remove the hard disk drive rubber screw plugs and M2.5×6.0mm screws. (The number of plugs and screws varies by model).

:tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...