supernapa Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jeg har en HP pavillion ZE5413 - Hvor hardisken er gåen ... Denne vil jeg skifte ut - Men hvordan i all verden kommer man til harddisken uten å skru opp hele maskina? Noen som har bruksanvisning? Forstår det sånn at det skal være en luke fremme på maskina ... Men denne sitter bom fast .... Er redd for å ta for hardt i i frykt for å ødelegge noe.. Lenke til kommentar
Campus Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jeg har en HP pavillion ZE5413 - Hvor hardisken er gåen ... Denne vil jeg skifte ut - Men hvordan i all verden kommer man til harddisken uten å skru opp hele maskina? Noen som har bruksanvisning? Forstår det sånn at det skal være en luke fremme på maskina ... Men denne sitter bom fast .... Er redd for å ta for hardt i i frykt for å ødelegge noe.. 5709497[/snapback] Jeg googlet og fant denne: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00246219.pdf Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Jeg googlet og fant denne: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00246219.pdf 5709568[/snapback] Jeg har også googlet meg fram til den forlengst .. Men den funker ikke på min modell .... Er litt redd jeg må sende maskina på verksted for å få ut harddisken. Endret 6. mars 2006 av supernapa Lenke til kommentar
aleh Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Så du har funnet luken som skjuler harddisken, men får ikke åpnet den? Du har vel skrudd ut de to skruene? Jeg har tatt ut og erstattet harddisken i en lignende modell uten noe prob. og kan ikke huske jeg måtte bruke noe så veldig mye styrke. Du kan prøve å lirke den ut med en skruetrekker. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Fjern gummien foran skruene, bruk en skrutrekker, trekk så ut luken og harddisken. Er egentlig ikke verre enn det på de modellene. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Da ordna det seg! Var en skjult skrue under en gummiknott foran på pcen .... når jeg kom til denne så trengte jeg helelr ikke bruke noe styrke for å trekke ut harddisken. Smart funksjon - men ikke spesiellt smart av HP ettersom det ikke var nevnt i manualen i det hele tatt men greit å vite hvis andre sliter med samme problem som meg !! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 men greit å vite hvis andre sliter med samme problem som meg !! 5710511[/snapback] Fra manualen det ble linket til: On the bottom of the notebook, remove the hard disk drive rubber screw plugs and M2.5×6.0mm screws. (The number of plugs and screws varies by model). Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 men skruen er ikke på bunn-siden (bottom) - Den er på fremsiden - veeeeldig godt kamfulert under en gummi-dings ... som nesten var umulig å få av... Så jeg konkluderte lenge med at det ikke var der man måtte "operere" for å få dratt ut skuffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå