Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson Speedtouch 585i starter opp av seg selv

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i mange år hatt NextgenTel Netopia 3351 (kabel ruter) og fikk så behov for en trådløs ruter og fikk dermed "oppgradert" til Thomson Speedtouch 585i.

Hele tiden mens jeg hadde Netopia 3351 vart det 0 problem med nettverket. Men etter at jeg fikk den Thomson boksen, rebooter den av seg selv et par ganger i døgnet.. hver dag.. og jeg mister forbindelsen med det trådløse nettverket en del ganger også (utenom reboot)

Kontaktet NGT om dette men de visste ikke noe egentlig.. ba meg forsøke å bytte ut ledningene og sendte meg nye. men problemet er det der fortsatt. Så skylder de på at det er forstyrrelse fra andre komponeter i rommet ( huset) som microbølgeovn, andre ledninger, fjernkontroller osv. men dette holder heller ikke.. for nå har jeg flyttet ruteren bort fra alt som heter ledninger og andre enheter som kan forstyrre i følge NGT, men fortsatt har jeg samme problem. Så nå har de sagt at de skal sende meg en ny ruter da de tror den er defekt. Men bare noen få dager etterpå er det en tidligere kollega av meg som plutselig spør meg om jeg har vært borti at ruteren restarter av seg selv et par ganger i løpet av dagen hver dag.. han hadde også NGT og en Speedtouch ruter (516i). han kunne også fortelle at han tidligere hadde Netopia 3351 og at det da var oppetid på mange måneder uten problemer.. han hadde visst nok allerede fått en ny thomson pga. av denne feilen og fremdeles fungerte det ikke. Og nå kommer han ikke videre med saken sin da NGT påstår det er noe galt hjemme hos ham.

Men et raskt søk på nettet viser at mange har dette problemet nettopp med Thomson rutere.. Folk som etter problemene har oppstått har skiftet til annen type ruter (annet merke) ikke lenger har problemet osv. Har også funnet en link på NGTForum.net (http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=83

Noen som har fått et fornuftig svar / løsning fra NGT?

Nettopp snakket med NGT, de sa at de ikke hadde sendt ut ny ruter alliekvel.. typisk... i stedet hadde de gjort en endring med det trådløse nettverks oppsettet på ruteren.. lurer på hvilke endringer dette er.. Det ville de ikke si.

Etter å ha informert de om de tingene jeg har funnet på forum rundt om kring, sa han at han skulle sende meg en netopia 3357W istedet. (Denne støtter blant annet ikke upnp desverre) så vi får se om det blir mer stabilt.

Endret av siberiantiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har akkurat samme problem som du beskriver.

Sendte inn beskjed til NGT via kontaktsiden til dems. Svaret jeg fikk var at de skulle sende meg en ny ruter.

Idag fikk jeg mail på at det er sendt en ny ruter i posten, nå får jeg en netopia 3357 med trådløs. Hadde en 3357 før jul, før jeg fikk denne 585i som rebooter seg ca hver 8-14 time.

Netopia 3357 hadde jeg ikke noe problem med de 9 mnd jeg hadde den. (Tilbake til 11MBits trådløs igjen :no: og telnet oppsett av ruteren. )

Så jeg har ikke fått noe skikkelig svar på hvorfor dette skjer.

De må jo finne ut hvorfor slikt som dette skjer. Eller er de ruterene så "dårlige" at de ikke vil sende ut nye?!?

Du har ikke fått beskjed om at de sender deg ny ruter? Lette etter info rundt på nettet før jeg tok kontakt med ngt, så at det var endel kluss med enkelte speedtouchene.

Helgis

Lenke til kommentar
Hei. 

Jeg har akkurat samme problem som du beskriver.

Sendte inn beskjed til NGT via kontaktsiden til dems. Svaret jeg fikk var at de skulle sende meg en ny ruter.

Idag fikk jeg mail på at det er sendt en ny ruter i posten, nå får jeg en netopia 3357 med trådløs. Hadde en 3357 før jul, før jeg fikk denne 585i som rebooter seg ca hver 8-14 time.

Netopia 3357 hadde jeg ikke noe problem med de 9 mnd jeg hadde den. (Tilbake til 11MBits trådløs igjen  :no: og telnet oppsett av ruteren. )

Så jeg har ikke fått noe skikkelig svar på hvorfor dette skjer.

De må jo finne ut hvorfor slikt som dette skjer. Eller er de ruterene så "dårlige" at de ikke vil sende ut nye?!?

Du har ikke fått beskjed om at de sender deg ny ruter? Lette etter info rundt på nettet før jeg tok kontakt med ngt, så at det var endel kluss med enkelte speedtouchene.

Helgis

5709476[/snapback]

Har du noen spesifikke linker til det du referer til? "så at det var endel kluss med enkelte speedtouchene."

Lenke til kommentar

@ siberiantiger:

Hei.

Har ikke annet enn til sidene til NGTForum.net. Flere der som hadde/har diverse problem med speedtouchene.

Ngt bør jo finne ut hvorfor enkelte av speedtouchene restarter seg selv. Er jo en grunn til at de gjør det. Har ikke noe svar/løsning på dette selv. Hadde vært fint om noe fant det ut.

Skrev i samme "mail" til ngt om det kunne være linja som var problemet, da den ble oppgradert fra surf1024 til adsl classic, fikk til svar at det ikke var det....

Jeg synes at speedtouch 585i er en oversiktlig ruter med web-grensesnittet, enn f.eks netopia 3357w sin. Foretrekker web grensesnitt enn å sette opp en ruter ved hjelp av telnet.

Men det kan være flere som har andre meninger og synspunkter om hva som er best/dårligst av web grensesnitt eller telnet.

helgis

Lenke til kommentar
@ siberiantiger:

Hei.

Har ikke annet enn til sidene til NGTForum.net. Flere der som hadde/har diverse problem med speedtouchene.

Ngt bør jo finne ut hvorfor enkelte av speedtouchene restarter seg selv. Er jo en grunn til at de gjør det. Har ikke noe svar/løsning på dette selv. Hadde vært fint om noe fant det ut.

Skrev i samme "mail" til ngt om det kunne være linja som var problemet, da den ble oppgradert fra surf1024 til adsl classic, fikk til svar at det ikke var det....

Jeg synes at speedtouch 585i er en oversiktlig ruter med web-grensesnittet, enn f.eks netopia 3357w sin. Foretrekker web grensesnitt enn å sette opp en ruter ved hjelp av telnet.

Men det kan være flere som har andre meninger og synspunkter om hva som er best/dårligst av web grensesnitt eller telnet.

helgis

5709687[/snapback]

Ja, noen liker jo å ha kontroll på åpning av porter selv (slik som på Netopia) og da gjerne gjennom "DOS grensesnitt" mens andre synes det er greit med autokonfigurering (UPnP på Thomson) og web grensesnitt. Jeg synes den UPNP fungere greit på Thomson.. slipper alle de problemene med porter og slikt..

Jeg tror ikke NGT vet hva problemet egentlig er.. jeg tenke å forsøke å kontakte Thomsom support (pr. epost) om denne feilen og høre hva de sier. men det kan sikkert ta tid før de svarer. Merkelig det med den løsningen med å fjerne de tilkoblingene i oppsettet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...