Gå til innhold

Orden i musikkmappa di?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns ikke sjangerinndeling er nødvendig i Windows Explorer. Skal jeg finne band via sjanger, benytter jeg meg bare av MediaMonkey. Dessuten er det så sinnsykt vanskelig å bestemme sjanger på artister som nettopp Ulver, David Bowie etc fra album til album.

8856349[/snapback]

Ja, det er veldig gjerne der det stopper opp gitt. Uten å hørt veldig mye på Bowie så vet jeg at han ble regnet som en kameleon som konstant tilpasset seg musikalske trender. Kommers anyone? :p

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg bryr meg meg mindre om filstruktur nå som Windows Media Player 11 holder orden for meg.

Med såpass avanserte databaseverktøyer som WMP 11 er, blir det mindre viktig hvordan eller hvor filen ligger fysisk.

 

 

 

Det er viktigere at filen er i god stand. At bitrate under 195 kb/s erstattes med HQ og at albumgrafikk og tagger er i orden.

Under ripping av albumene ordner WMP med strukturen selv. Denne etterligner jeg når jeg må inn å gjøre manuelle endringer .

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Jeg har all musikken min på en egen ekstern harddisk der jeg har sortert allt alfabetisk. Jeg har mapper fra A-Z og artister/band innenfor de mappene igjen. Deretter har jeg (Årstall)Albumnavn. Jeg har nettop skiftet fra iTunes til MediaMonkey og jeg må si jeg liker det mye bedre :)

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...