noodles Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Eg nyttar iTunes og fyller ut all informasjon om songane. Eg har berre heile album (med eit par, veldig få, unntak). Eg skriv sjanger til kvart album for å få med sjangerutvikling til eit band kan ha, legg ikkje inn album eg manglar informasjon om. Det einaste eg ikkje har komplett informasjon om er kven som har skrive songen og i somme tilfelle har eg problem med å sjangerplassere klassisk musikk. Dette vert organisert i ei musikkmappe konsolidert av iTunes. Eg spelar av musikken i iTunes og syner browseren slik at eg enkelt kan finne musikken etter sjanger, artist og/eller album. Eg har ikkje internett på PCen med musikkbiblioteket mitt og difor må all informasjon leggjast inn manuelt og somme gonger er det problem med å ha all informasjon om eit album. Ein god ting med å skrive alt inn manuelt er at eg har god kontroll på kva som står og musikkunnskapen aukar fordi informasjonen vert lettare å hugse når eg skriv det ned. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Sånn har jeg det. \Musikk\BAND\ \Musikk\Klassisk Mussikk\KOMPONIST\ Spiller ikke så stor rolle, bruker Windows Media Player, liker biblioteksfunksjonen der. Foresten, "klassisk musikk" er litt missledene, ikke alt er klassisk. Endret 11. juni 2007 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Heftig dere har da, har en mappe som heter musikk, der er alt. Ikke alfabetisk. Har egne mapper til hele album(er få av de). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Artist->Album->Låt Funker det. Blir sånn når man ripper, og orker ikke ordne på det Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg sorterer egentlig etter sjanger i musikk-programmet mitt, og velger Prog Psychedelic Metal Classical Other Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Min musikk -> Artister -> Album -> Sanger. Det fungerer fint for meg. Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Min Musikk - Bokstav - Artist - Album - Sanger. Ikke alltid det er album. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Før hadde jeg Musak>Artist>Album, men det ble for mye musikk, og for lite plass, så jeg har nå top mapper på to disker. Metal>Artist>Album Musak>Artist>Album Har mest metall så det virket logisk når jeg alikevell måtte ha to mapper Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Musikk - Artist - Album - Sanger Fungerer perfekt. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg sorterer egentlig etter sjanger i musikk-programmet mitt, og velger Prog Psychedelic Metal Classical Other 8831907[/snapback] Har prøvd på den selv i mange år men er nærmest umulig i mine øyne. Enten så blir sjangerne for små eller for brede. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Jeg har I\:musikk\ett eller annet navn på mappa. Helst er det artisten med undermapper med album, men ofter er det artisten og albummet. Har musikken min på 3 forskjellige harddisker så kan vel ikke si jeg har så mye system :-| Er oppe i over 80Gb og over 10.000 sanger. (uten musikk videoer) og alt ligger i Winamp så er egentlig ikke noe problem Endret 11. juni 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
ersa Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har sortert musikken min veldig enkelt. D:\Musikk\Artist\[år] - Album\Artist - Spor# Sang Eks: D:\Musikk\Opeth\[1996] - Morningrise\Opeth - 1 Advent Når det gjelder klassisk musikk så er det sortert slik: D:\Musikk, Klassisk\Komponist\Verk\Tittel Eks: D:\Musikk, Klassisk\Beethoven\Symfoni Nr 9\Beethoven - 01 Symphony No9 d-moll op125 - I. Allegro ma non troppo, un poco maestoso Den største mappen er den som er generell musikk, den er på ca 115 gig. Den til klassisk musikk er på ca 5 gig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har \Musikk\Artist\År - Album\Artist - Album - Spor# Tittel, nesten som han over. Hvorfor jeg har med album i filnavn vites ikke, men det er jo greit hvis den haver på avveie. Dersom jeg bare har ett eller to album av en artist blir det \Musikk\Artist - Album\Artist - Album - Spor# Tittel Synder dessverre fælt med årstallet. Ofte det ikke blir med. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg vet jeg har postet i en lignende tråd før, en litt eldre tråd. Men jeg kan slenge opp samme bilde igjen Lenke til kommentar
Speik Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Metal --> Artist/band --> Album --> sang Klassisk/Filmscores --> Komponist --> Album/Film --> sang Diverse --> Artist/band --> Album --> sang Slik ser det ut nå for tiden. Lenke til kommentar
Patrick1991 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Har allting organisert og ryddig i iTunes jeg Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Først skiller jeg mellom tapsfri og MP3. For album av 1 hovedartist: artist\album\discnumber\artist - [tracknumber] title For samlinger med diverse artister: album (year)\[discnumber.tracknumber] artist - title Jeg har få komplette album, gidder ikke spare på sanger jeg ikke liker. De sløser plass og gjør det bare vanskeligere å finne igjen de jeg vil høre. (edit) Forresten bruker jeg foobar2000. Det er kanskje ikke beste program for folk flest, men har veldig mange avanserte plug-ins jeg har nytte av. Endret 12. juni 2007 av EasyRaider Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Sjanger - Artist - Album - Sang Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Mapper? Jeg bruker MediaMonkey liker ikke å sortere ting og tang, har liksom 4-6 forskjellige "Hovedmapper" med flere mapper inni osv. MediaMonkey ordner alt Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg sorterer egentlig etter sjanger i musikk-programmet mitt, og velger Prog Psychedelic Metal Classical Other 8831907[/snapback] Har prøvd på den selv i mange år men er nærmest umulig i mine øyne. Enten så blir sjangerne for små eller for brede. 8832945[/snapback] jeg synes det fungerer veldig bra fordi jeg er så lei av at hvert band nesten skal ha sin "egen" sjanger. Det er greit når det gjelder beskrivelse av sanger, men ikke i indeling. Under Prog, ligger band som ELP,Yes,King Crimson,Rush og Jethro Tull, det er der jeg har flest sanger men ferrest artister. Ellers er det mye under Metal. under Psyceldelic, ligger det veldig lite, og under Rock, ligger sanger jeg ikke pleier å høre på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå