Gå til innhold

Orden i musikkmappa di?

Anbefalte innlegg

Husker ikke hva programmet heter men kan finen ut senere i dag. Funker slik at det deler opp tagen på filene inn i grupper. Da kan man for eksempel sette slik at første bokstav i artist og sangnavn blir stor. Ganske greit program. Går fort å fikse på taggene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet med iTunes er at når du fyller inn tags fungerer disse kun i iTunes, det er et stort problem om man vil bruke f.eks. en Creativ Mp3-spiller. Apple gjør alt de kan for å binde folk til iTunes.

5764616[/snapback]

Gjør de det? :dontgetit: trodde tagsene var en universal standard jeg.. jeg som har gått gjennom alle albumene mine og fikset opp tags'n i iTunes.. jaja. Får holde meg til det da. :wee:

Lenke til kommentar
Problemet med iTunes er at når du fyller inn tags fungerer disse kun i iTunes, det er et stort problem om man vil bruke f.eks. en Creativ Mp3-spiller. Apple gjør alt de kan for å binde folk til iTunes.

5764616[/snapback]

Gjør de det? :dontgetit: trodde tagsene var en universal standard jeg.. jeg som har gått gjennom alle albumene mine og fikset opp tags'n i iTunes.. jaja. Får holde meg til det da. :wee:

5767706[/snapback]

Nei nei nei! funker så klart over alt. Skifter jo ID3 permanent. Hos meg funker det ivertfall i itunes, winamp, mediamonkey og windows media player.

Lenke til kommentar

ok, var egentlig det jeg trodde. godt og få bekreftet. :)

får se om jeg ikke lar iTunes ta helt styringa over musikksamlinga mi iløpet av helga..

edit: hvis jeg velger og fjerne en sang fra iTunes biblioteket, da blir den slettet fysisk fra hardisken? (når man har konsolidert biblioteket)

edit2: hm.. har prøvd å la iTunes ta styringa nå.. greit nok system. ble litt skuffet over automatikken. trodde iTunes automatsisk la musikken i iTunes mappa inn i biblioteket. men det var jo heller omvendt.

Noe annet merkelig den driver med er at den legger noen sanger i Samlealbum mappa, selv om jeg har haket av for at den ikke er endel av samlealbum i tags'n..

edit3: Arrrrhg!! hvorfor fikser den det ikke i rett mappe selv om jeg fikser tags'a? noe fikser den, mens andre ting blir liggende.. se bildet. Hva gjør jeg galt?

Tags'a ser fine ut?

post-16510-1142614700_thumb.png

men i musikk mappa blir det likevel seende slik ut?

post-16510-1142614714_thumb.png

edit4: nevermind, fikk til. ordnet seg når jeg fjernet og la til musikken på nytt. :)

Endret av phax
Lenke til kommentar

Itunes skal da ikke lage nye mapper eller filer eller flytte på noe som helst. det skal bare ha filene i biblioteket sitt. Det er helt uvilkårlig hvor du får dem fra.

Som jeg sa tidligere så liker jeg å fikse på ID3 tags i itunes og så fjenre det derifra og så importere i Mediamonkey. Mye bedre syns jeg.

Itunes kan slette filene fra diske hvis du vil. Hos meg spør den hver gang jeg vil fjerne noe fra biblioteket.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

D:\musikk\

H:\musikk v2\

Hva er vitsen med å sortere _alt_? De fleste programmer som folk bruker for å spille av mp3filer har jo egne media biblotek. :shrug:

Edit:

Slik ser det som regel ut her:

winamp44fg.th.jpg

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Jeg bumper denne interessante tråden ettersom jeg har hatt en massiv reform i musikkbiblioteket mitt ved hjelp av MediaMonkeys organiseringsfunksjoner.

Før hadde jeg som sagt dette systemet: F:\Musikk\*.mp3

På grunn av streaming ved hjelp av Xbox Media Center på anlegget i stua og for å skape et mer generelt oversiktlig bibliotek, har jeg konvertert til dette systemet:

F:\Musikk\X-X\<Artist>\<Year> - <Album>\<Track#> - <Title>

På hovednivået er det delt inn alfabetisk i 7 hovedmapper:

Innenfor hver av de 7 mappene, er det ofte mellom 100 og 300 artister:

Under hver artist, er det regelmessig komplett diskografi, og det kan resultere i en del mapper av album, singler og EP-er:

Hvert album, single etc har en del låter:

Som til sammen blir:

musikkorganisering01db4.jpg

Lenke til kommentar
Selv har jeg noe så komplisert som D:/MyMusic/ :) Fungerer strålende. titusner av låter. Alt i en mappe. Alfabetisk rangert. Kan det bli lettere?

8830336[/snapback]

Det fungerer ganske dårlig mtp streaming gjennom f.eks Xbox, som nevnt. Det er vel hovedgrunnen til konverteringen min.

Lenke til kommentar

Det var en tulle-post først, men jo jeg bruker det. Det er G. Jeg har vendt meg til det ❤️

Endret av TSP
fjernet bilde
Lenke til kommentar
Det fungerer ganske dårlig mtp streaming gjennom f.eks Xbox, som nevnt. Det er vel hovedgrunnen til konverteringen min.

8830591[/snapback]

Det fungerer dårlig i ditt tilfelle, ja. Men for meg går det greit.

Jeg er uansett en av dem som foretrekker å sette på en plate, fremfor et dobbeltklikk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...