Gå til innhold

Orden i musikkmappa di?

Anbefalte innlegg

takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver, eller legger alle sangene i en mappe.

har selv en partisjon til musikk, men diverse mapper, bla "Album" hvor hvert band har ei mappe og ei mappe per album under der igjen. Har også diverse mapper med samlealbum, filmmusikk og rot ol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver, eller legger alle sangene i en mappe.

har selv en partisjon til musikk, men diverse mapper, bla "Album" hvor hvert band har ei mappe og ei mappe per album under der igjen. Har også diverse mapper med samlealbum, filmmusikk og rot ol.

5723378[/snapback]

Du takler altså ikke mennekser som organiserer sin personlige musikkmappe på en spesiel måte? Det må da være opp til hver enkelt hvordan dette skal utføres?

Lenke til kommentar

5723378[/snapback]

Du takler altså ikke mennekser som organiserer sin personlige musikkmappe på en spesiel måte? Det må da være opp til hver enkelt hvordan dette skal utføres?

5723497[/snapback]

ikke tolk mine ord så direkte! men jeg syntes det er irriterende på lan når folk har en mappe med musikk og der ligger det flere tusen sanger.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er irriterende på LAN når folk har en mappe med musikk hvor det ligger det flere tusen sanger.

5723618[/snapback]

Det er jeg enig i, særlig vis filene har mangel på Tags og filnavnene er tilfeldige.
Takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver.

5723618[/snapback]

Når det gjellder alfabetisk sortering har jeg en annen mening. Har du en sammling på over 10 000 sanger kan det være greit å sortere alfabetisk, bare se hos platebutikkene. :)
Lenke til kommentar
Jeg syntes det er irriterende på LAN når folk har en mappe med musikk hvor det ligger det flere tusen sanger.

5723618[/snapback]

Det er jeg enig i, særlig vis filene har mangel på Tags og filnavnene er tilfeldige.
Takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver.

5723618[/snapback]

Når det gjellder alfabetisk sortering har jeg en annen mening. Har du en sammling på over 10 000 sanger kan det være greit å sortere alfabetisk, bare se hos platebutikkene. :)

5725018[/snapback]

Enig med deg. Mange har utallige sanger. Det er også utallige artister. Mange artister har man kanskje bare et par sanger av.. Hvis man har 10 000 sanger, blir det fort en del artister.

Lenke til kommentar

Har en mappe for hver artist og undermapper for albumene. Har tidligere prøvd å sortere etter genre men det fungerte ikke bra i mitt tilfelle. For noen uker siden redigerte jeg id taggene på all musikken min (ca. 54GB). Dette brukte jeg hele helgen på men nå er det hvertfall meget oversiktlig i iTunes.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt hvordan enkelte folk klarer (les: orker) å surfe gjennom harddisken med standard oppsett. Trådet visning i venstre kolonne med mappeinnhold i detaljvisning er den ultimate visuelle måten.

Edit: Har organisert litt over 17.000 musikkfiler på denne måten, artist>år - album>numer - tittel.

Har i tillegg enn søppelmappe på en annen disk hvor alt som blir lastet ned av dama eller folk på fest går i. Der finnes det ikke sortering, men den musikken fortjener det ikke heller.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...