andesam Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver, eller legger alle sangene i en mappe. har selv en partisjon til musikk, men diverse mapper, bla "Album" hvor hvert band har ei mappe og ei mappe per album under der igjen. Har også diverse mapper med samlealbum, filmmusikk og rot ol. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Media -> Musikk -> *Her ligger da et par tusen sanger* Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver, eller legger alle sangene i en mappe. har selv en partisjon til musikk, men diverse mapper, bla "Album" hvor hvert band har ei mappe og ei mappe per album under der igjen. Har også diverse mapper med samlealbum, filmmusikk og rot ol. 5723378[/snapback] Du takler altså ikke mennekser som organiserer sin personlige musikkmappe på en spesiel måte? Det må da være opp til hver enkelt hvordan dette skal utføres? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) min musikk-> album/artist/sang= hulter-tilbulter den eneste måten å holde styr på sangene er med winamp (10 008 sanger ) Endret 8. mars 2006 av dudee Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Jeg har 10 gig sortert etter Filnavn. Alle sangene har "Artist - Sangtittel" Liker det best Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver, eller legger alle sangene i en mappe. har selv en partisjon til musikk, men diverse mapper, bla "Album" hvor hvert band har ei mappe og ei mappe per album under der igjen. Har også diverse mapper med samlealbum, filmmusikk og rot ol. 5723378[/snapback] Du takler altså ikke mennekser som organiserer sin personlige musikkmappe på en spesiel måte? Det må da være opp til hver enkelt hvordan dette skal utføres? 5723497[/snapback] ikke tolk mine ord så direkte! men jeg syntes det er irriterende på lan når folk har en mappe med musikk og der ligger det flere tusen sanger. Lenke til kommentar
izek_mendez Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg syntes det er irriterende på LAN når folk har en mappe med musikk hvor det ligger det flere tusen sanger. 5723618[/snapback] Det er jeg enig i, særlig vis filene har mangel på Tags og filnavnene er tilfeldige.Takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver.5723618[/snapback] Når det gjellder alfabetisk sortering har jeg en annen mening. Har du en sammling på over 10 000 sanger kan det være greit å sortere alfabetisk, bare se hos platebutikkene. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg syntes det er irriterende på LAN når folk har en mappe med musikk hvor det ligger det flere tusen sanger. 5723618[/snapback] Det er jeg enig i, særlig vis filene har mangel på Tags og filnavnene er tilfeldige.Takler ikke folk som organiserer musikken etter bokstaver.5723618[/snapback] Når det gjellder alfabetisk sortering har jeg en annen mening. Har du en sammling på over 10 000 sanger kan det være greit å sortere alfabetisk, bare se hos platebutikkene. 5725018[/snapback] Enig med deg. Mange har utallige sanger. Det er også utallige artister. Mange artister har man kanskje bare et par sanger av.. Hvis man har 10 000 sanger, blir det fort en del artister. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 men tenk, når alle bandene har ei mappe hver så trenger man bare å trykke på "m" f.eks. så hopper man ned til alle bandene på m. men for all del, det er jo en smakssak. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Musikk -> Sjanger (-> Internasjonalt/Norsk om det er nødvendig) -> Artister -> Mapper med album, samt enkeltlåter. Edit: Har egen Musikkvideo-mappe under hver sjanger også. Endret 10. mars 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
VbD Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Album -> Sountracks / Grupper Album -> div (sanger som jeg ikke har hele albumet av) Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Har en mappe for hver artist og undermapper for albumene. Har tidligere prøvd å sortere etter genre men det fungerte ikke bra i mitt tilfelle. For noen uker siden redigerte jeg id taggene på all musikken min (ca. 54GB). Dette brukte jeg hele helgen på men nå er det hvertfall meget oversiktlig i iTunes. Lenke til kommentar
kiios Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) her er mitt screenshot: Endret 11. mars 2006 av kiios Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Lars-MP3 (1500 sanger ligger der) + "1500-2500" (mappe) med ca 7-800 sanger ligger der. Har atm 2227 mp3's Dårlig system, men det ble bare sånn.. Skal endre på¨det når jeg orker en dag Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Holder det enkelt: [artist] - [album] Gidder ikke begynne å sarve til med undermapper og slik skit. Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Min musikk -> Artist (Sortert etter navn, vist i grupper) -> Album -> Sanger (Artist - Tittel) Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) får vel rydde opp litt... noen som har en god strategi? Endret 11. mars 2006 av dudee Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Gjør det enkelt her og, delt inn i Grupper, så album inni der igjen, ENKELT! dudee : Sett deg ned en kveld å rydd opp Du kommer ikke til å angre! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Jeg har aldri skjønt hvordan enkelte folk klarer (les: orker) å surfe gjennom harddisken med standard oppsett. Trådet visning i venstre kolonne med mappeinnhold i detaljvisning er den ultimate visuelle måten. Edit: Har organisert litt over 17.000 musikkfiler på denne måten, artist>år - album>numer - tittel. Har i tillegg enn søppelmappe på en annen disk hvor alt som blir lastet ned av dama eller folk på fest går i. Der finnes det ikke sortering, men den musikken fortjener det ikke heller. Endret 12. mars 2006 av anth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå