Gå til innhold

Orden i musikkmappa di?


Anbefalte innlegg

Den blir jo like mye større som bildefilen i seg selv. Jo mer du komprimerer den jo mindre plass tar den. Hva skal du bruke bildene til?

 

Selv har jeg alt tagget inn i musikkfilene og jeg unngår store bilder fordi jeg ikke trenger det. Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å trenge det i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den blir jo like mye større som bildefilen i seg selv. Jo mer du komprimerer den jo mindre plass tar den. Hva skal du bruke bildene til?

 

Selv har jeg alt tagget inn i musikkfilene og jeg unngår store bilder fordi jeg ikke trenger det. Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å trenge det i fremtiden.

Aldri si aldri. Jeg kan komme på flere situasjoner hvor store albumbilder ville vært å foretrekke. F.eks. om du kobler PC-en til den nye 50" plasma tv-en din og ønsker å vise musikken du spiller på TV-en. Da kan det være greit med store bilder om det er snakk om HD. Det samme gjelder MP3 vs FLAC. MP3 i V0 eller 320CBR kan virker mer enn bra nok i dag, men hva om du en dag må konvertere filene fordi den nye dingsen din ikke støtter MP3? Å konvertere lossy til lossy gir et ekstra kvalitetstap, og det er jo ikke mye gøy. Hadde du hatt samlingen din i FLAC så ville ikke dette vært et problem.

 

Poenget mitt er at det sjeldent er smart å undervurdere sine fremtidige behov, særlig om det gjelder store mengder data.

Lenke til kommentar

Ja, du har nok et godt poeng der. Akkurat det med å kjøre det opp på stor skjerm i HD-oppløsing er nok det som evt ville fått meg til å revurdere. Men jeg misstenker at når det behovet en dag melder seg så er nok sjansen stor for at jeg enkelt kan oppdatere filene med høyoppløste bilder, litt på samme måte som iTunes eller MEdiamonkey kan gjøre automatisk for meg i dag.

 

For meg personlig var det aldri aktuelt (å bruke FLAC) da jeg brente CD-samlinga mi på ca 1000 album.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Min musikksamling består av dette mønsteret:

 

E:\Musikk\F\Foetus\1995 - Gash\ 01 - Mortgage.flac

 

Hver albummappe inneholder også log, m3u, cue, folder.jpg og en sfv. Jeg ripper CD-samlingen min med EAC og en Plextor PlexWriter Premium2 og liker å ha det ordentlig. (Det er egentlig ikke mellomrom mellom Gash\ og 01 - Mortgage.flac, men kodene i forumet gjør det om til Gash1 - Mortgage.flac)

Lenke til kommentar

Jeg har et perfekt mappesystem på PC-en av tre enkle grunner:

 

1. Det er lett å finne fram til de faktiske filene

2. Streaming til Xbox Media Center går bedre med god organisering

3. Rippesystemet mitt gjør at hvert album får sin mappe med nødvendige tilleggsfiler som cue, log, sfv, m3u osv på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...