Gjest medlem-77217 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei! Jeg driver på med hjemmesiden til klanen min, og jeg trenger et join us skript! Det jeg tenkte var at folk skriver inn hvor de kommer fra etc. så når de trykker ok, sender de en mail til meg om dem selv. Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Er ikke så vanskelig nei.. Form som sender til scriptet: <form method="post" action="index.php?side=post"> Ditt navn <input id="name" name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> Din e-mail<input id="email" name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> Emne<input id="subject" name="subject" type="text" size="30" maxlength="40"/><br /> <br /> Melding <textarea id="message" name="msg" cols="38" rows="6"></textarea><br /><br /> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </form> Scriptet: <?php if ($_POST['submit'] == TRUE) { $receiverMail = "[email protected]"; $name = stripslashes(strip_tags($_POST['name'])); $email = stripslashes(strip_tags($_POST['email'])); $subject = stripslashes(strip_tags($_POST['subject'])); $msg = stripslashes(strip_tags($_POST['msg'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $msgformat = "Fra: $name \nIP Adresse: $ip\nEmail: $email\n\n$msg"; //Her kan du spesifisere en SMTP server, ta vekk // fremfor vist du vil spesifisere. //ini_set("SMTP", "mail.dinserver.org"); //ini_set("smtp_port", "25"); if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) { echo '<font face="Verdana">Venligst fyll ut alle feltene!</font>'; } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { echo '<font face="Verdana">Venligst skriv inn en gyldig e-post adresse..</font>'; } elseif(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>")) { echo '<font face="Verdana">Meldingen er sendt, du vil få svar så fort meldingen er lest..</font>'; } else { echo '<font face="Verdana">En ukjent feil er oppdaget, prøv igjen..</font>'; } } else { ?> Du har ikke tillgang til å vise denne siden! <?php } ?> EDIT: Litt feil... Endret 6. mars 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hva med land etc? Hvordan lager jeg flere ruter og slikt..? Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Skal du ha land må du legge til: $land = stripslashes(strip_tags($_POST['land'])); i formen må du legge til Land<input id="land" name="land" type="text" size="30" maxlength="40"/><br /> Tok vekk alt dritten på form scriptet siden jeg bare kopiertet det ut fra en side jeg har.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hvordan blir email'en da? Name: bla bla Contry: bla bla osv.? Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jepp.. Glemte at du må legge det til også på denne lingjen: $msgformat = "Fra: $name \nIP Adresse: $ip\nEmail: $email\n\n$msg"; \n er lingjeskift.. altså: $msgformat = "Fra: $name \nIP Adresse: $ip\nEmail: $email\nLand: $land\n\n$msg"; Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 ok! Takker! jeg skal prøve det Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det du la ut der, goggen. Forutsetter at trådstarter har et includescript, som åpner siden med variablen $_GET['side']. Vil heller foreslå at du har alt i samme script. Og setter action="" sitede for ?side=email. Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det tar du kraftig feil på! Det er bare å endre på adressen Det ligger include script i adressen der fordi jeg bruker det på min side. index.php?side=post kan godt være post.php eller noe annet.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Er bare å endre ardressen, ja. Om vedkommende ikke bruker "?side=..." i sitt system. Men for å gjøre det litt mer vennlig, og at det fungerer i alle "systemer" uavhengig av andre script, foretrekker jeg å ha alt i ei og samme fil. Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du foretrekker sikkert det, veldig unødvendig å ta opp noe sånt når du kansje vet at det bare er å endre adressen.. Om han vil legge inn scriptet i en egen fil eller i samme er vel det samme, dette har ingenting med topic å gjøre.. Rapportert Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Hmm... Dette gikk veldig dårlig Kan du forklare meg ekstakt hva jeg skal gjøre/endre? http://www.cssnorge.com/NtN/side.php khle? Endret 7. mars 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Altså, der hvor man skriver inn ting, legg til mellom <form> taggen: Land: <input id="land" name="land" type="text" size="30" maxlength="40"/><br /> Øverst i scriptet er det mange slike: $land = stripslashes(strip_tags($_POST['land'])); legg til den lingja der.. Endre $msgformat = "Fra: $name \nIP Adresse: $ip\nEmail: $email\n\n$msg"; til $msgformat = "Fra: $name \nIP Adresse: $ip\nEmail: $email\nLand: $land\n\n$msg"; Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 ☺ Skal prøve... Men hvordan lager jeg en eventuel "Takk for din søknad" Etc.? Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 I scriptet står det: elseif(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>")) { echo '<font face="Verdana">Meldingen er sendt, du vil få svar så fort meldingen er lest..</font>'; } else { Endre på Meldingen er sendt, du vil få svar så fort meldingen er lest.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du foretrekker sikkert det, veldig unødvendig å ta opp noe sånt når du kansje vet at det bare er å endre adressen..Om han vil legge inn scriptet i en egen fil eller i samme er vel det samme, dette har ingenting med topic å gjøre.. Rapportert 5715153[/snapback] Når jeg sier slikt, går jeg ut ifra at trådstarter har svært lite kunnskap innen PHP/HTML. Derfor er det heller ingen selvfølge at han viste om det. Om du ser over hva han har svart på det du har skrevet(ikke vondt ment mot trådstarter), så kanskje du skjønner hvorfor jeg skrev det? Å rapportere dette var meget unødvendig. Ikke det at jeg tror du kommer gjennom med den. Det hadde forsåvidt noe med emne å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Kan dere ikke ta dette via PM? men hvorfor skal jeg endre på det? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du spurte tidligere i tråden om hvordan man ordnet slik at det kom. Men det sto allerede i scriptet til goggen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Ok! Men når jeg prøvde det på siden min kom det ikke opp http://www.cssnorge.com/NtN/post.php Endret 7. mars 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hehe, hvor har du lagt scriptet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå