Solefald Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Tenkte eg skulle få ingang en diskusjon om kva type webshopper vi trenger =) (data, nettverk) så da lurer eg på følgende: Kva er det ved webshoppen dokke legger først merke til? Kva er viktig for at DU skal handle hos akkuratt den butikken? Kva varer savner du å finne hos netbutikker? Er det marked for ITX? Edit: Notice: Til dei som lurer, så holder eg ikkje på å starte webshop, er berre nyskjerrig =) Endret 6. mars 2006 av Solefald Lenke til kommentar
danandre Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Følgende er hva jeg ser etter i en nettbutikk: * PRIS * Rask levering * Riktig lagerstatus * Sikker overføring av verdier mellom privat og bedrift * Oversiktlige menyer og kategorier. * God support, også etter kjøp. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Betalingsmåte da? eg foretrekker egentlig å betale med VISA, sleppe alt rotet på posten. dei her eg bur skal jo bruke en halv time for å klare å taste inn på kort "automaten" Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 kva er best? Stort utvalg som komplett, etc, eller litt begrensa men spesialisert utvalg? f.eks ha harddisker, eksterne disker, harddisk kabinetter som du kan putte den gamle IDE disken din i, og bruke den igjen som ekstern. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) - Kundeservice - Pris - Utvalg Dei tinga er viktigast for meg i den rekkefølgen. Det er sjølvsagt viktig med eit utvalg, hjelp lite med god kundeservice om dei ikkje har det eg vil ha. Om du skal spesialisere deg innan eit emne må du ha det meste. Microplex er eit godt eksempel, dei har det meste innan sin sjanger. Komplett er som det ligg i navnet komplett, dei har eit veldig stort utvalg. Netshop er kjempebra på kundeservice, men manglar litt på utvalget. Om eg skal handle er Netshop alltid førsteprioritet, så sant prisen ikkje er spinnvill og det er på lager eller ikkje langt vekke. Endret 6. mars 2006 av zeph Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Kva nisjer er det som "Mangler"? f.eks Nextron, og pyton(tidligere) har jo workstations og server som sin nisje. har mykje snax som kunne tenkt meg, dual opteron og SLI f.eks Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 er veldig få butikker som har ITX. er det pga dårlig marked eller er det ingen som tør? er vel nesten berre EET som selger ITX. som har et utvalg. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 gi meg en webshop som * har fine priser * excellent kundeservice * har åpen telefon linje til 8 på kvelden * god leveringstid * stabil - går med overskudd og har trygge ansatte * Godt vareutvalg * velger å vise initiativ og engasjement for samfunnet (psdatafondet/ikea - positiv reklame for dem og et samfunn som tjener på økt handel) Det er ikke alle som er like viktige når jeg gjør innkjøp... men personlig har jeg negative prefereanser med psdata og rma, bare positive opplevelser med pcutstyr og komplett, men den som har høyest stjerne i boken nå er cshop... De glimret til og ringte meg opp da jeg sist kjøpte mobil, den var låst til telenor. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 gi meg en webshop som * har fine priser * excellent kundeservice * har åpen telefon linje til 8 på kvelden * god leveringstid * stabil - går med overskudd og har trygge ansatte * Godt vareutvalg * velger å vise initiativ og engasjement for samfunnet (psdatafondet/ikea - positiv reklame for dem og et samfunn som tjener på økt handel) 5709692[/snapback] tilgjengelig på epost fra 08-22 eller noke sånt da? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) f.eks visst dokke bur i en liten by, sånn 10-20000 personer. hadde ikkje det vert råkult om butikken kom heim og leverte pcn på døra? er litt verre i store byer:P Endret 6. mars 2006 av Solefald Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 gi meg en webshop som * har fine priser * excellent kundeservice * har åpen telefon linje til 8 på kvelden * god leveringstid * stabil - går med overskudd og har trygge ansatte * Godt vareutvalg * velger å vise initiativ og engasjement for samfunnet (psdatafondet/ikea - positiv reklame for dem og et samfunn som tjener på økt handel) 5709692[/snapback] tilgjengelig på epost fra 08-22 eller noke sånt da? 5709774[/snapback] Tja... da slår vel Netshop "dere" allerede... Ikke alle som svarer på mailer kl. 21-22 på søndagskvelder så det er sånne småting som gjør at jeg velger Netshop. Noen av de andre er: - Alltid god kundebehandling - Bredt spekter - Ganske konkurransedyktige på pris - De vet hva de har med å gjøre... (produktkunnskap) Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 - De vet hva de har med å gjøre... (produktkunnskap) hater når butikker har et produkt, så er det verken bilde eller informasjon om produktet. liker når butikken har tatt seg tid til å skrive om produktet, gjerne legge ved linker av tester til produktet Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 f.eks visst dokke bur i en liten by, sånn 10-20000 personer. hadde ikkje det vert råkult om butikken kom heim og leverte pcn på døra?Det hadde vært råfett! Men dersom butikken skal konsentrere seg om en nisje, MÅ (MÅ!!!) prisene være lavere enn hos de som leverer altmulig (ala komplett). Lenke til kommentar
kosh Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har faktisk ikke tid til å stikke innom en butikk for å kjøpe noe. Lørdager når jeg har tid foretrekker jeg å gjøre andre ting enn å handle, og siden jeg bor 50m ifra post i butikk.... Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 f.eks visst dokke bur i en liten by, sånn 10-20000 personer. hadde ikkje det vert råkult om butikken kom heim og leverte pcn på døra?Det hadde vært råfett! Men dersom butikken skal konsentrere seg om en nisje, MÅ (MÅ!) prisene være lavere enn hos de som leverer altmulig (ala komplett). 5711030[/snapback] er enig i det! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Har faktisk ikke tid til å stikke innom en butikk for å kjøpe noe. Lørdager når jeg har tid foretrekker jeg å gjøre andre ting enn å handle, og siden jeg bor 50m ifra post i butikk.... 5711082[/snapback] eg hadde blitt strålande fornøgd visst eg kunne få ting levert heim på døra etter jobb, da eg slutter kl 16, og ikkje alltid rekker innom post og slikt. så er jo det en fornøyelse Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 f.eks visst dokke bur i en liten by, sånn 10-20000 personer. hadde ikkje det vert råkult om butikken kom heim og leverte pcn på døra?Det hadde vært råfett! Men dersom butikken skal konsentrere seg om en nisje, MÅ (MÅ!) prisene være lavere enn hos de som leverer altmulig (ala komplett). 5711030[/snapback] Hehe. Jeg har handla for over 30k på komplett... Jeg er 17 år, og har ikke jobb. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jeg synest at det er på tide at webshops spesialiserer seg litt, at man har en som har fet hw, dvs middelklasse skjermkort og opp. som et exempel. greit oversiktlig og stor kundegruppe og buttikker met htpc artikler osv self dette med service , priser Lenke til kommentar
danandre Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Tror nok også at kunder som handler fra webshops er ganske kvalitetsbevisste, og derfor må webshoppen også helst tilby KUN produkter som er kommet godt ut av tester o.l Ser mer av dette i det siste, hvor særlig Komplett handler inn store partier av produkter som er kommer godt ut på tester. De har som regel en meget stor lagerstatus. Endret 7. mars 2006 av danandre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå