Siljemaria Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Både jeg og samboeren har nå Chess knock-out, men på grunn av den dårlige kundebehandlinga vi har fått i det siste vurderer vi nå å bytte abbonement. Vi tenkte da å gå over til NetCom eller Telenor slik at vi kunne skaffe oss familienett eller trådløs familie. Da jeg var inne på de sktuelle operatørenes hjemmesider og leste litt viste det seg at for å få en av disse tjenestene må den som skal motta faktura være over 25 år. Kan noen fortelle meg om dette stemmer, og i så fall hvorfor det er slik? Vi er begge i 20-årene men ingen er fylt 25 enda, og jeg synes det er litt merkelig at det er satt en annen aldersgrense enn over 18 eller an annen betingelse enn fast inntekt. Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg er 24, men fikk lov til å stå som juridisk ansvarlig for Familienett hos Telenor. Sendte dem først en mail (kundeservice) og spurte. Fikk svar fra en som var "kundeansvarlig Telenor Mobil" om at dette sannsynligvis ville gå greit og at jeg skulle ta kontakt med forhandleravdelingen når porteringen var aktivert. De var veldig greie sånn sett. Husk at det ikke er noe krav om at begge må være over 25. Det holder at den som er juridisk ansvarlig er fylt 25 år. Men som i mitt tilfelle, så går en an å bruke fornuften litt. Var egentlig 6 måneder for tidlig ute med å kunne få Familienett. Jeg tipper man må bruke litt skjønn i vurderingen av hvert enkelt tilfelle. I mitt tilfelle så har jeg ingen betalingsanmerkninger, ikke en eneste faktura som er betalt for sent, i tillegg til at jeg har en fast inntekt. Snakk med Kundeservice (enten det er hos Telenor, Tele2 eller NetCom), så får du se hva de sier. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg fikk nei av NetCom selv om jeg snart er 24. Har både kontantkort og abbonement registrert på meg. Så eneste forandring hadde vært at je ghadde fått ringt gratis mellom disse. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Trur NetCom er mer firkantet enn Telenor på slike ting. Hos Telenor er de villige til å fire litt på kravene for å få fornøyde kunder. Det er i alle fall mitt inntrykk, selv om noen garantert er uenig. :!: Lenke til kommentar
tigergutt1 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Både jeg og samboeren har nå Chess knock-out, men på grunn av den dårlige kundebehandlinga vi har fått i det siste vurderer vi nå å bytte abbonement. Vi tenkte da å gå over til NetCom eller Telenor slik at vi kunne skaffe oss familienett eller trådløs familie.Da jeg var inne på de sktuelle operatørenes hjemmesider og leste litt viste det seg at for å få en av disse tjenestene må den som skal motta faktura være over 25 år. Kan noen fortelle meg om dette stemmer, og i så fall hvorfor det er slik? Vi er begge i 20-årene men ingen er fylt 25 enda, og jeg synes det er litt merkelig at det er satt en annen aldersgrense enn over 18 eller an annen betingelse enn fast inntekt. 5709131[/snapback] Årsaken til dette er at man ved opprettelse av slike familieavtaler står som juridisk og økonomisk ansvarlig for alle abonnementene som ligger i avtalen. Mobilselskapene antar at en person som er fylt 25 år har slått seg ned, og har en stabil inntekt. Videre er det også for å hindre at venneflokker oppretter slike avtaler, da løsning først og fremst er myntet på barnefamilier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå