Gå til innhold

Bluetooth - merkelige meldinger


Anbefalte innlegg

Dama satt og ventet på et stort offentlig kontor på fredag når hun plutselig mottok diverse bluetooth meldinger. Tror hun svarte ja og mottok et eller annet.

På lørdag skulle jeg overføre noen filer til mobilen min fra pc'en da jeg plutselig fikk en bluetoothmelding fra hennes mobil som lå rett ved siden av.

Det rare var at mobil hennes hadde ligget ubrukt i flere timer så det var ikke hun som sendte og hver gang jeg avviste meldingen så kom det en ny.

 

Måtte tilslutt skru av mobilen min. Hennes mobil sluttet å sende straks hun slo av tastatursperren.

 

Virus eller hva ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever stadig vekk at jeg blir forsøkt tilsendt ulike .sis-filer med kryptiske navn via bluetooth. Har aldri akseptert, og de hadde vel gjort liten nytte da jeg ikke har hatt Symbian-mobil på de tidspunktene.

 

Er dette sannynligvis virus? Trodde ikke det hadde slått så mye ann. Var jo "alarm" i fjor eller noe, når 15 mobiler var smittet i en by :)

 

edit: Forresten, da denne tråden omhandler virus, programvare og operativsystem flytter jeg den til mer passende seksjon.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Håper resettingen gjør jobben, da :-)

 

complexity: SE K500 (og alle andre SE K-telefoner) får full reset ved å gå inn i menyen, innstillinger --> Tilbakestill alt --> Tilbakestill alt ---> Tast kode (normalt 1234/12345/0000/00000)

 

arehei: Ja, når du får tilsendt .sis-filer er dette etter all sannsynlighet virus/programmer for Symbian.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Håper resettingen gjør jobben, da :-)

 

complexity: SE K500 (og alle andre SE K-telefoner) får full reset ved å gå inn i menyen, innstillinger --> Tilbakestill alt --> Tilbakestill alt ---> Tast kode (normalt 1234/12345/0000/00000)

 

arehei: Ja, når du får tilsendt .sis-filer er dette etter all sannsynlighet virus/programmer for Symbian.

 

-snubbel

5709689[/snapback]

 

ahh :) takker.. har så mye dritt inne på den og den har begynt å oppføre seg rart så tror jeg må ta en sånn reset..

 

mister man alle nomrene på simkortet også?

Lenke til kommentar
Håper resettingen gjør jobben, da :-)

 

complexity: SE K500 (og alle andre SE K-telefoner) får full reset ved å gå inn i menyen, innstillinger --> Tilbakestill alt --> Tilbakestill alt ---> Tast kode (normalt 1234/12345/0000/00000)

 

arehei: Ja, når du får tilsendt .sis-filer er dette etter all sannsynlighet virus/programmer for Symbian.

 

-snubbel

5709689[/snapback]

 

ahh :) takker.. har så mye dritt inne på den og den har begynt å oppføre seg rart så tror jeg må ta en sånn reset..

 

mister man alle nomrene på simkortet også?

5709911[/snapback]

 

Man beholder at på sim. Telefonen som sier sayonara.

Lenke til kommentar
arehei: Ja, når du får tilsendt .sis-filer er dette etter all sannsynlighet virus/programmer for Symbian.

 

-snubbel

5709689[/snapback]

Hm, okay.

 

1) Trodde slike programmer gjerne forkledde seg med "attraktive" navn, ikke slike som xyzc67_gf.sis, som rent eksempel.

2) Da er det mer utbredt enn jeg trodde. Har blitt forsøkt tilsendt det tre ganger tror jeg, minst.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Der finnes 2 kombinasjoner for resetting.

Ene med *#7370# og den andre med *#7780#

Ene av de resetter bare innstillinger i telefonen slik at den blir til standard og du beholder ting i telefonen.

Den andre resetter alt til slik telefonen var ved levering. Dvs. at alt som ligger i ROM (Z:) blir lastet inn og lagret i brukerminnet C: Du vil da miste alt av kontakter, meldinger osv. som ligger lagret i telefonminnet.

 

Det beste er selvsagt å installere en tredjeparts filutforsker til telefonen slik at du kan fjerne ting som ikke kan fjernes på vanlig måte. Og de bedre filutforskerne er FExplorer som er gratis. Ellers har en Smart Filemanager og Psiloc Filemanager som koster penger.

Sistnevnte har en funksjon som lar deg fjerne filer som ikke er i bruk lengre og renske disse (á la temp filer i windows) og i tillegg frigjøre ram på telefonen.

 

Beste vedlikehold er å installere ting på minnekort. Da er det bare å nappe ut minnekortet dersom du mistenker at du har installert noe "dritt" på telefonen.

Kan så kjøre minnekortet i pc (der finnes noen typer malware som kan gjøre sitt både i mobil og pc, men disse er ytterst sjeldne) for deretter å bla litt i mapper for å slette manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...