hwl Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har de siste dagene opplevd at når bilen er kald(har også vært kaldt i området siste tiden +/- minus 10-20) så kommer det en banking fra motoren/startmotor(tror jeg) når jeg starter, etter en liten stund når motoren er kommet skikkelig igang(ikke nødv. varm) sviver den helt fint, og når den er varm er det ikke problemer. Noen som vet eller har vært borti dette? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Startmotoren kan bare lage bankelyder når du faktisk starter bilen så det er ikke den, Hvilken motorolje bruker du? Lenke til kommentar
hwl Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 zandro skrev: Startmotoren kan bare lage bankelyder når du faktisk starterbilen så det er ikke den, Hvilken motorolje bruker du? 5708836[/snapback] Jeg bruker Shell Helix Ultra 5W-40 som også er det VAG anbefaler og bruker, og som de bytta på service for ikke lenge siden (1000km) Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Bankelyder kommer stort set bare av 1 ting dårlig smøring. Dårlig smøring på en 6 år gammel bil er heller skjeldent, men du kan prøve å gjøre en motorrens, dette heller du i motoroljen mens motoren er varm og kjører den i 10 min på 2000rpm og bytter så motorolje og filter. Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 I 20 minusgrader er det ikke sjeldent at oljen bruker litt lenger tid fram til løfterne, som sannsynligvis er kilden til lyden. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Opel Astraen 1.7 l TDI banker også når det er kaldt, men det gjelder bare de 10 første sek. (vanligvis ikke så lenge, det er kun når det er kaldt ute). Tror det er normalt, men har egentlig ikke så mye peiling ang. dette. hwl: Er det diesel eller bensin? Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Om du bruker uoriginalt oljefilter på vw kan det oppstå banking/tikking ved start. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Dette er helt normalt og er til og med beskrevet i instruksjonsboka til VW som ufarlig. Det har noe å gjøre med ventilene, men husker ikke helt hva det var. Ufarlig hvertfall, så lenge man holder seg på et lavt turtall når motoren er kald, noe som er fornuftig både med tanke på slitasje av turbo og ved kjøring i kaldt vær, oljen er tykkere noe som fører til dårligere smøring. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 ilstang skrev: Om du bruker uoriginalt oljefilter på vw kan det oppstå banking/tikking ved start. 5720401[/snapback] Alt er så originalt som det bare kan, dvs det er merkeverksted som ordner alt som har med service å gjøre på bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå