Sweet_Enough Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Jeg holder på å skal bygge meg en ny PC, her ser dere hva jeg har kjøpt foreløpig: Min PC-konfigurasjon. Til dette har jeg tenkt å kjøpe en Socket AMD Athlon X2 4200+ som de har på tilbud på komplett denne uken. Spørsmålet er ganske enkelt om noen kan anbefale meg et godt, rimelig og stilrent kabinett til dette oppsettet. Jeg vil ha midi eller maxi tower, liker å ha god plass. (Mange tommeltotter!) Hovedkortet mitt må jo stå rette veien for at kjøleløsningen skal fungere skikkelig, så det er viktig. Ellers må jo PSU'en passe og sånn. Er det noe mer jeg bør tenke på/kjøpe i forhold til kjøling? OPPDATERT: Da var prosessoren også bestillt. Når det gjelder kabinett har jeg NESTEN bestemt meg for dette: Lian Li Men jeg er litt bekymret for varme, det virker jo nokså tett. Hva tror dere, kan jeg få problemer med dette oppsettet? Hadde vært fint med et kjapt svar, jeg har lyst til å bestille i dag slik at jeg får utstyret før helga. Endret 6. mars 2006 av Sweet_Enough Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Har dette selv. (PC6070BSCAND) Er veldig førnøyd med det, eneste negative med det er det er ikke støydemping av hardiskene. Har ikke problemer med dette da dataen står på et annet rom, men skulle jeg hatt den på samme rommet hadde jeg nok laget et nytt HD oppheng til dette kabinettet. Plass er det plenti av. Sjekk min profil for min hardware. Temp ligger på klokket: 40~48`c Med Cool 'n' Quiet: 30~48`c Lykke til med ny PC! Lenke til kommentar
Sweet_Enough Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Takk for hjelpen, da var kabinettet bestillt også. Nå håper jeg bare alt kommer frem før helgen. Bør jeg satse på å skaffe meg ekstra kjøling, eller er det som følger med tilstrekkelig? Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Kjølerløsningen som følger med i Pakkeren (boxed) er bra nok til prosessoren du bestilte men det er alltid noen bedre. Ønsker du og overklokke med det samme eller senere, ha en stillerer maskin etc. så er det kanskje ikke så dumt og sette på en ”bedre” kjølerløsning. Jeg valgte en stor kjøler Thermaltake Big Typhoon, dette på grunn av den gjorde det bra i tester, jeg hadde tenkt og overklokke, og ha en stille maskin. De større ”kjølerne” har ofte en tilleggsplate som skal monteres bak på hovedkortet på grunn av tyngde, så tror/vet du at du sannsynlig vil trenge en ”bedre” kjøler kan du like godt kjøpe den nå, i stede for og demontere maskinen senere og kanskje ødelegge noe. Lett forklart det er ikke ja/nei svar på spørsmålet, men kanskje Lenke til kommentar
Sweet_Enough Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Takk for godt og utfyllende svar. Jeg har ikke planer om å overklokke, så jeg tror jeg går med det jeg har bestillt nå, og ser hvordan det går. Budsjettet har vel fått seg en liten kilevink allerede. Så da var det bare å vente på posten, da... Nesten som å vente på julaften når jeg var liten, dette... Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Du kan trygt slå deg til ro med vissheten om valget ditt ikke er noe dårlig valg. Lian-Li er helt i toppklasse! Han Derre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå