aboplotok Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Dungeons and Dragons Online: Stormreach er nå å finne i butikkene. Og jeg synes dette er et totalt undervurdert spill. Det er så klart artigst for de som alt kjenner til Dungeons and Dragons, reglene og også de andre PC-spillene (som Neverwinter Nights, Baldurs Gate osv). Her er i allefall førsteinntrykket mitt: (Dette ble også skrevet under artikkelen til spillet) Jeg har nå spilt dette spillet 4 dager. Og jeg blir bare mer og mer sugd inn i det. Questene og dungeonene blir bare større og større og mer og mer spennende. Stemningen i spillet er bedre enn kanskje noe annet jeg har spilt. Og når man kan spille med venner og utfordre det ene dungeonet etter det andre så blir det enda gøyere. Reglene kan være litt forvirrende i begynnelsen for de som ikke er kjent med Dungeons and Dragons. Men de tar ikke lang tid å komme seg inn i. Spillet har noen barnesykdommer. Men jeg håper inderlig at det blir populært nok så utviklerne får midler til å fixe småbugs og å legge til nytt innhold. De har sagt at de til slutt skal møte taket på max level 20. Så jeg håper de får anledning til det. Hulene er også mye mer varierte enn i f.eks WoW. I WoW slåss man seg inn til bosse, så er man ferdige. Her må man passe seg for feller, finne hemmelige dører, finne spaker osv. Fiendene har også svakheter og styrker i spillet. Er man godt kjent med Dungeons and Dragons 3.5 så vet man også stort sett disse. Men det kan være gøy å finne ut av selv og. F.eks så nytter det ikke å stikke eller bruke sverd mot skjellett. Men en stor hammer derimot . Zombier er motsatt, de bryr seg katta om du hamrer på dem, men de liker ikke å bli rivd i filler av et sverd. Klassene har også sine styrker som kan komme godt med i de forskjellige hulene. Cleric kan f.eks Turn Undead som kan fjerne alle undead på skjermen dersom du er heldig med terningen (Og de vanndøde ikke er alt for sterke i forhold til deg). Mens en annen hule kan være full av feller. Her må roguen til og disarme de han kan for å sikre gruppens overlevelse. Man har også skills som man kanskje kan se på som ubrukelige og ikke vil ta "ranks" på. Som f.eks jump. "oj, det gjør at man kan hoppe høyere" men i noen dungeons kan dette faktisk være veldig godt å ha. Noen steder må man svømme under vann for å komme seg dit man skal (eller til hemmelige skatter). Jeg spilte med en dverg som hadde -29 på swim (noe som er ekstremt), og han hadde ikke sjans til å komme seg dit vi skulle. Det finnes også knapper som krever at man er smart for å skjønne, eller spaker man må være sterk for å bruke. Så en variert gruppe er lurt. I spillet kan man bygge opp karakteren sin mye mer enn i de andre MMORPG'ene og. Man trenger ikke fortsette på den klassen man starter med. Vil du bli litt bedre til å slåss tar du et fighter eller barbar level. Og vil du ha magi i tillegg, ja da tar du et level som Wizard, Sorcerer, Bard eller Cleric. Her trenger ikke Figtheren være den som står forran å ta juling heller. Man kan bygge en warrior med avstandsvåpen, en med dual wield, en som er god med to-håndsvåpen eller han kan bruke skjold og tung rustning for å ta mindre skade. Det er opp til deg. For å sammenlikne med WoW som er kongen på tronen for øyeblikket så er det spillet her mye mer variert, man kan bygge opp klassene på mange fler forskjellige måter og det har mye bedre stemning. Kampsystemet virker mer interaktivt enn i andre MMORPG'er. Nå skal det sies at jeg bare har spilt WoW, men monstrene løper mer rundt og man kan velge å trykke selv for å slå. Man kan velge at karakteren skal slå når han er nært nok, men monstrene kan da fort smette unna og man bommer dermed. Det kan med andre ord være mye bedre å time selv. Selv om man visuelt sett treffer må man også ha terningen med seg, i ren D&D-stil. For å treffe må man få høyere attack enn mosteret har Armor Class eller AC. Man ruller altså en 20-sidet terning, legger til attack, og treffer dersom man kommer over monsterets AC. En godt representativ anmeldelse. http://pc.gamedaily.com/game/review/?gameid=2444 Jeg vil si at dette er et spill for den som ikke har lyst til å dasse rundt timesvis i store landområder hvor det ikke er noe spennende alikevel. Man kan si byen fungerer som en hub mellom quests og dungeons og man kommer kan fort skaffe seg en gruppe og komme seg til action. Selv om jeg vil anbefale å utfordre questene sammen med venner. Gjenspillsverdien er kanskje ikke den helt store. Men dungeon crawlen er helt fabelaktig den første gangen man er gjennom dem. Noen andre som har noe konstruktivt å komme med angående spillet? Endret 6. mars 2006 av SEeKz0r Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg har et eksemplar av spillet jeg vil byttebort. Altså en ubrukt konto, send en privat mld om du har noe nytt du vil bytte. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg spillte det i Betaen, og det var egentlig nokså bra etter det jeg husker. God stemning og bra combat-system hvertfall. Men jeg har ikke tid til til å spille enda en MMO... Dessuten er Eve Online er mye bedre Lenke til kommentar
TST Skrevet 6. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2006 Det er like greit om alle førsteinntrykk fra D&D Online: Stormreach samles i denne tråden: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=544959 - der har trådstarter uansett allerede kopiert inn alt han skrev her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg