gulfarge Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Var på Biltema og skulle kjøpe bensin filter til bilen min. Volvo 460. I bladet står det 400 serien med og uten turbo. Jeg kjøpte den uten turbo. Når jeg skulle skifte den ut, så oppdaget jeg at det var fullstendig feil type bensin filter. Kan jeg da stole evt på oljefilteret jeg har kjøpt der? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Kjøpte oljefilteret til min 460 der, har funka fint i 12000 km nå. Men neste gang jeg skal bytte kjøper jeg likegodt på Volvo tror jeg, prisen skiller 20 kroner så.. Lenke til kommentar
skonr42 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Var på Biltema og skulle kjøpe bensin filter til bilen min.Volvo 460. I bladet står det 400 serien med og uten turbo. Jeg kjøpte den uten turbo. Når jeg skulle skifte den ut, så oppdaget jeg at det var fullstendig feil type bensin filter. Kan jeg da stole evt på oljefilteret jeg har kjøpt der? 5708291[/snapback] Hei! Når mann handler på Biltema kan mann spørre de som jobber i deledisken. I Katalogen står det mann har i sortim. Og evt skrive feil kan stå. Men snakk med de som jobber med deler til bil. F.eks Oljefilter! Mvh Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Har dårlig erfaring med oljefilter fra Biltema hvertfall, det som er problemet er at det er noe mindre ytre diameter på det slik at det ikke blir mulig å bruke oljefiltertang for og løsne det. Et annet problem med at det er mindre er jo at det ikke dekker over hele flaten der du kobler til filteret, slik at når du igjen skal sette på et originalt filter så må du pusse og vaske vekk dritt rundt der filteret fra Biltema satt før. Kupefilter kan jeg godt kjøpe på Biltema, men helst ikke oljefilter. Lenke til kommentar
otis Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 I tillegg så mangler noen filter ifra Biltema den retur ventilen inni filteret som holder på oljen når du stanser motoren, dermed får du ingen oljetrykk på motoren får etter 5-8 sekunder. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) I tillegg så mangler noen filter ifra Biltema den retur ventilen inni filteret som holder på oljen når du stanser motoren, dermed får du ingen oljetrykk på motoren får etter 5-8 sekunder. 6282890[/snapback] Hmm, ventilen i filteret er for å slippe oljen utenom filteret hvis filteret blir for tett. Har ikke noe med trykket sånn å gjøre....-Eller er det jeg som har misforstått... Endret 12. juni 2006 av Baardson Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Har dårlig erfaring med oljefilter fra Biltema hvertfall, det som er problemet er at det er noe mindre ytre diameter på det slik at det ikke blir mulig å bruke oljefiltertang for og løsne det.Et annet problem med at det er mindre er jo at det ikke dekker over hele flaten der du kobler til filteret, slik at når du igjen skal sette på et originalt filter så må du pusse og vaske vekk dritt rundt der filteret fra Biltema satt før. Kupefilter kan jeg godt kjøpe på Biltema, men helst ikke oljefilter. 6279496[/snapback] Oljefiltertenger kommer i flere størrelser så en eller annen tang skal nok klare å løsne selv Biltemas filtre. Ellers er jeg enig, når det gjelder oljefilter så kjøper jeg helst kvalitet. Mahle har jeg gode erfaringer med selv og har "hørt" mye om dem. Et oljefilter koster uansett ikke allverden så det man sparer er vel minimalt uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå