Wattengård Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 ...på en måte Jeg driver å programmerer endel Java og liker å bruke Netbeans. Nå har da Netbeans kommet i versjon 5.0 og jeg bruker da selvfølgelig det siden GUI-utviklings delen har blitt flere ganger bedre enn i forrige versjoner. Men, akk, på skolen klarer de ikke å få rumpa i gir å få lagt inn den nye versjonen. Forespørsler blir møtt med svar som "må få beskjed fra faglærer" og "skal se hva jeg får gjort". Derfor lurer jeg nå på følgende: Fins det en ferdig usbpinne-distro som kan brukes til dette? Eller blir det "enklere" å modifisere en DSL versjon til å inneholde Java og Netbeans. Og ja, det må være Suns Java. (Trenger ikke kommentarer om proprietær programvare versus opensource etc. Jeg liker Sun sin Java ) Resultatet skal da gjerne holde seg under 256mb sånn at jeg kan få plass til det på en billig usbpinne. Noen forslag? -C- Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Du kan kanskje se på Slackware (eller Slax). En små modifisert Slackware tror jeg skal gjør jobben (Sun Java følger med Slackware). Problemet blir vel at Java tar stor plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå