dannko80 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Blir et lite frustrasjonsinlegg dette her, men bær over med meg. For 2 måneder siden, i begynnelsen av januar måtte jeg sende inn min halvannet år gamle laptop, en 1557 for 3. gang. 2 ganger med samme feil, til firmaet jeg kjøpte den av. Etter noen dager sendte jeg en mail og spurte om dem hadde mottatt den, de bekreftet og skrev : "Din maskin er mottatt og deler er bestilt. Antatt reparasjonstid er 10 virkedager" Det virket jo veldig greit tenkte jeg. Så i begynnelsen av Februar begynte jeg å bli utålmodig og sendte på nytt en mail og lurte på åssen det gikk. Fikk til svar : "Håper vi skal få den ut denne uken" Javel, greit nok tenkte jeg. Så i midten av februar begynner jeg jo virkelig å lure og sender på ny en purremail. Fikk til svar at dem kunne tilby meg en ny laptop og en SUPER oppgradering, som viste seg og være en pc med nøyaktig lik prosessor, samme mengde ram, harddisk, dvdbrenner, og skjermkort i akkurat samme klasse som jeg hadde fra før allt bare i en ny forpakning. (Skjermen var en 15.4 " i stedet for min gamle 15") Dette vil dem ha meg til å betale 1600 kroner for. Dette var den 14. Februar. På dette tidspunktet er jeg jo ganske desperat etter å bare få meg laptopen min igjen, så jeg godtar dette i håp om å få fart på sakene. "En ukes leveringstid" sier dem i en mail. I skrivende stund sitter jeg fremdels å venter på laptopen, det er nå gått 3 mnd'er siden jeg sendte den inn. Har sendt et par purremails til og får tilbake : "Maskin sendes ut I løpet av veldig få dager" "Kommer med sendingsnummer snart til deg" Er det noen av dere der ute som er flinke på forbrukerrettigheter som har noen tips til meg her ? Kan jeg kreve å heve dette kjøpet og få pengene igjen ? Den opprinnelige laptopen jeg kjøpte er nå halvannet år gammel. Men for å være helt ærlig så har den vært et halvt år til sammen på service hos dem !! Det er ikke første gang jeg måtte sende den inn. Takker for dere som orker lese dette, og kommer med svar. *edit typo* Endret 7. mars 2006 av dannko80 Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Tar jeg ikke helt feil kan du kreve pengene tilbake. Vil påstå at dette skal spesielt gjelde i "dataverden" pga datautstyr eldes fort. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hvis den har vært inne for samme feil to ganger, og serviceverkstedet har vedkjent seg dette/innrømmer at det er samme feil, så vil jeg mene du har hevingsgrunnlag fordi de har brukt langt over rimelig tid på reparering/utbedring av feil. 1600,- for oppgraderingen er også i mine øyne en urimelig pris, med mindre det er noen andre kostnader skjult et sted, eller oppløsningen på 15,4"-skjermen er langt høyere enn 1280x800. Formulering av hevingskrav bør noen andre gi deg, men man skal vel nevne noe som "samme feil 2 ganger godkjent av dere, altfor lang tid til utbedring av feil, dårlig/urealistisk erstatnings/oppgraderingsforsøk, altfor lang tid på samlet behandling. Jeg vil på dette grunnlag påberope meg heving av kjøpet" Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Ja, er akkurat dette med "formulering av hevingsgrunnlag" jeg funderer på. Jeg antar jeg kan ringe forbrukerrådet og legge fram saken for dem ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå