Centronic Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg har problemer med min ny pc som jeg har satt sammen selv for første gang. Pcen starter fint opp og jeg har kobla til alle ledningene riktig men når den starter opp så finner den ingen IDE enheter i det heletatt, og cd rommen vil ikke åpne seg opp, først trodde jeg at det ikke kom strøm til cd rommen, men det er feil, fordi diskett stasjonen som står på den samme ledningen lyser. Jeg har prøvd to forskjellige cd rom stasjoner og to fjorskjellige diskett stasjoner. Jeg har tom tatt ut harddisken og satt den i en annen pc og den fungerer fint der. har prøvd å satt i Boot disk men da får jeg en error. Pc specs: cpu: Athlon Duron 1.3GHz Hovedkort: MSI Socket-A VIA KT133A ATX Audio UDMA100 Harddisk: 80GB WD Minne: sdram 256, pc-133 Jeg står litt tom for ider, har lest i manualen til hovedkortet men der står det ikke så fryktlig mye. Jeg har kobla til det samme hovedkortet til en annen pc før. Så det er helt fritt til å komme med forslag :smile: Mvh Viktor *Rettelse Hovedkort til MSI* [ Denne Melding var redigert av: Centronic på 2002-09-21 20:55 ] Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Vet ikke om hovedkortet vil noe annet enn to ide enheter på ide0 og 1på ide 1. Prøv det oppsettet hvis du har tre ideenheter. En annen sak er jumperen. Fant det ut på min hdd at den bare måtte fjernes etter studering av bruksanvisningen påoversiden grunnet samme problem som deg. min hdd var en fra WD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå