Gå til innhold

filmer du ikke bør se (les første post)


ilpostino

Anbefalte innlegg

Tror igrunn "Skjult" er en film som stort sett kun passer filmkritiker-typer. Syns filmen var grei nok, disse lange, dvelende scenene som skal bygge opp under den klaustrofobiske følelsen av å bli overvåket, kunne jeg vært foruten. Dessuten er det bra sært å lage en film uten noesomhelst spenningsmoment. Det som traff meg mest med filmen var den siste møte mellom hovedpersonen og hans barndoms "bror". Tror aldri en film har røsket tak i meg slik den scenen gjorde...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Wild Roomies" - filmen som ikke klarer å bestemme seg for om det er en ungdomskomedie, eller om den skal ta alvorlige spørsmål rundt samliv på en seriøs måte!

5708817[/snapback]

Hvis det er den filmen jeg trur det er så ga jeg den mye respekt for slutten. Sjeldent man ser slikt i filmer i dag, at ting ender dårlig.

Lenke til kommentar
The new World:

Da jeg så at Collin Farrel skulle spille en hovedrolle i denne filmen fikk jeg håp om at kvaliteten på filmene jeg har set på kino i det siste skulle ta seg opp. Men dengang ei. Dette er en blass og dårlig kryssning mellom Pocahontas og 1492. Concuest of paradise. Musikken er helt forferdelig og lange, kjedelige opptak av skog. Her er det jammen lite handling... Med tanke på at dette er den samme resigøren som lagde "Thin red line" og "Underworld" er vel kanskje ikke så rart dette er atter et makkverk.

5707790[/snapback]

 

Så hvis jeg elsket Thin Red Line vil jeg like The New World? Jeg er litt skeptisk til Collin Farrel i en slik rolle, men så jo hvilken regissør som stod bak, og da ble jeg veldig interessert. Thin Red Line er muligens min favorittkrigsfilm, like bak Acopalypse Now: Redux. Filmen er visuelt nydelig, har en eksepsjonelt bra rolleliste og bringer poesi og dype tanker inn i krigen (og jeg som trodde jeg ikke likte poesi).

Lenke til kommentar
Så hvis jeg elsket Thin Red Line vil jeg like The New World? Jeg er litt skeptisk til Collin Farrel i en slik rolle, men så jo hvilken regissør som stod bak, og da ble jeg veldig interessert. Thin Red Line er muligens min favorittkrigsfilm, like bak Acopalypse Now: Redux. Filmen er visuelt nydelig, har en eksepsjonelt bra rolleliste og bringer poesi og dype tanker inn i krigen (og jeg som trodde jeg ikke likte poesi).

5709399[/snapback]

 

 

Likte du Thin red line så tror jeg du også vil elske denne. når det gjelder filming/klipping/historie er de ganske like....

Lenke til kommentar
[Øhm. Var vel selve høydepunktet for de fleste under Tromsø Internasjonal Filmfestival.

 

S,

5709166[/snapback]

Tør påstå at folk som går på filmfestival har et mer enn gjennomsnittlig sært forhold til film en hva den mer gjennomsnittlige kinogjenger har. Altså det jeg (kanskje noe tåpelig) generaliserte som en filmkritiker-type (evt wannabe). Mente ikke noe negativt med dette.

 

Selv om jeg ikke vet hvilke filmer som ble vist i Tromsø, kan jeg godt forstå at den ble et lite høydepunkt. Syns det er en god film, men vegrer meg sterkt for å anbefale den til andre, da den er det jeg vil kalle smal som bare pokker.

Lenke til kommentar

Tja, Tromsø Filmfestival er vel mer en av Norges største folkefestivaler.

Ca. 42.000 billetter ble solgt på knapt noen få dager.

Godt gjort for en såkalt særingfestival. Isåfall er 'sært' mer normalt enn noen kanskje antar.

 

Klart, er "storfilmer" ala typen Gladiatoren, 2 Fast 2 Furious osv det eneste man kan like så vil den nok ikke falle i smak nei.

 

S,

Lenke til kommentar

Meet Joe Black

178 minutter med tortur! Det kjedeligste jeg har vært med på! Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men jeg mener at versjonen av denne filmen som ble vist på fly, ble kortet ned til ca 90 minutter. Dette gjorde at regissøren nektet å la navnet sitt være tilknyttet den versjonen. Jeg kunne kuttet filmen med ytterligere 45 minutter uten at man mister noe av handlingen. De gjenværende 45 minuttene kan man se på 1,5 ganger hastighet så er man ferdig på 30 min.

 

Clockstoppers

:no: Triste greier.

Lenke til kommentar
Mine dårligste filmer må vær:

 

Bring it on!

Etter å ha sett skuespillerprestasjonene i denne filmen så kommer Kirsten Dunst alltid til å forbli blant de skuespillerene jeg ikke kan se en film med.

 

Dreamcatcher:

Steven King film med elendig handling. Kom på denne fordi jeg så den i går.

 

Kommer nok på mer etter hvert.

Kan nevne filmer som har fått unødvendig mye skryt:

Memoirs of a Geisha og Brokeback Mountain.

"Filmkjennere" synes nok disse er fantastiske fordi filmene er "kontroversielle" og har fint landskap i bakgrunnen.

To homofile cowboyer som mumler i 2-3 timer med uendelig mye  countrymusikk i bakgrunnen er ikke godt nok. Gi  meg en film som omhandler to homofile imamer. Det er kontroversielt.

Geisha var bare langdryg.

5708775[/snapback]

 

Jeg er uenig når det gjelder Brokeback mountain, de andre filmene du nevnte har jeg ikke sett. Og de var sauegjetere, ikke cowboyer. Jeg skjønner ikke at noen kaller brokeback mountain for en Westernfilm, for det er den ikke.

Lenke til kommentar
Catwoman!!

 

hater den filmen til beinet, skikkelig møkk!

5711780[/snapback]

 

Har dvd av Catwoman og den var ikke så verst da.

5712341[/snapback]

 

Du er syk i hodet ditt!

Den filmen er dritt og du kan ikke være mye kritisk til filmer hvis du faktisk likte den.

Lenke til kommentar
Catwoman!!

 

hater den filmen til beinet, skikkelig møkk!

5711780[/snapback]

 

Har dvd av Catwoman og den var ikke så verst da.

5712341[/snapback]

 

Du er syk i hodet ditt!

Den filmen er dritt og du kan ikke være mye kritisk til filmer hvis du faktisk likte den.

5712361[/snapback]

 

La oss ikke ta det personlig..

Jeg likte filmen og det er min mening.

Og ja jeg liker ikke å kritisere filmer, men hvis jeg finner en film som er virkelig møkk - så skal jeg si ifra :)

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Nesten slenge meg på forsvarslinja for The Thin Red Line.Etter å ha sett filmen første gang,satt eg igjen med en litt uklar følelse over det eg nettopp såg,men sa meg nøgd. 2 Gangen eg såg den var den mye bedre,og rørte litt i følelser sånn no og då.

 

Eg syns dette er en fantastisk og en litt annerledes krigsfilm,og slikt er bare bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som vil påstå at The Thin Red Line er en film man bør styre unna.. Jeg likte den absolutt unna! Det var noen ekstremt lange timer..

 

Jeg skal derimot si at jeg synes tanken var god (det med krig og tanker, osv), men synes de virkelig ikke klarte å gjøre godt nok! Personlig synes jeg at poesi og dikt (som jeg også har lest litt av selv) er veldig OK, så det er ikke det det går på.. Men, rett og slett at filmen sugde hestemøkk (om jeg får lov til å si det på en personlig måte) :)

 

Men, jeg vil også dra inn 2 andre filmer som jeg synes man bør styre unna; Den ene er Danny the Dog! Fytterakker'n hvor ille jeg syntes den var!!

 

Den andre er Mistanken(?) / The Pledge med Jack Nicholson.. Den hadde også, som The Thin Red Line, et jævla godt poeng, men drukner litt i forsøket! Hadde "the Pledge" bare ikke vært så fordømt lang, så hadde den kanskje blitt en "av de bedre", men neida..

 

Er det noen andre.. hmm.. Jeg har sovnet 2 ganger foran Hulk, og jeg liker egentlig litt de derre "superheltfilmene", slik for underholdningens skyld! Har ikke orket å begynt på'n igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...