Gå til innhold

filmer du ikke bør se (les første post)


ilpostino

Anbefalte innlegg

Har sett et par filmer på kino i det siste og synes jeg bør advare mot disse filmene. Felels for den begge er at (jeg synes) de har vært usigelig lange og utrolig kjedelige (og helt blottet for historie). Disse er:

 

Skjult:

Fransk film. Usigelig lang. Synes den gir et lattelig bilde av en familie som blir terrorisert. Den gir ikke svar på hvorfor denne idiotiske familien blir plaget, av hvem eller hvorfor. Jeg synes også filimgen er utrolig kjedelig. styr unna. bruk heller penger på peppes filmdeal hvor du iallefall får en storfilm med på kjøpet.

 

The new World:

Da jeg så at Collin Farrel skulle spille en hovedrolle i denne filmen fikk jeg håp om at kvaliteten på filmene jeg har set på kino i det siste skulle ta seg opp. Men dengang ei. Dette er en blass og dårlig kryssning mellom Pocahontas og 1492. Concuest of paradise. Musikken er helt forferdelig og lange, kjedelige opptak av skog. Her er det jammen lite handling... Med tanke på at dette er den samme resigøren som lagde "Thin red line" og "Underworld" er vel kanskje ikke så rart dette er atter et makkverk.

 

Regler for tråd

Film er på mange måter en personlig smak. Personlige preferansene avgjør om en film er dårlig/bra. Det er derfor lett å fornærme noen hvis en tråkker på en film som noen har kjær. Jeg startet denne tråden med den hensikt å advare personer mot filmer som jeg synes er dårlige. Som innleggene i tråden viser er det folk som har annerledes filmsmak enn meg og liker disse filmene. Det er derfor vi har forum; for å komme med ulike synspunker på tingenes tilstand. Jeg vil derfor anbefale alle som legger inn innlegg under denne tråden om å utvise en viss form for aktelse og begrunne på en mest mulig sakelig måte hvorfor dere mislikte filmen. Dette for å unngå at tråden blir stengt og at det ikke er snilt å fornærme noen. (litt Kardemomme by-innspirerte regler må en jo ha). vennligst sleng ved en liten begrynnelse for hva du synes gjør filmen dårlig også.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Felels for den begge er at (jeg synes) de har vært usigelig lange og utrolig kjedelige

 

Felles for dem begge er at (jeg synes) de har vært usigelig lange og utrolig kjedelige.

 

Takk for tipset uansett :) Traileren til The New World var da ganske bra, men skjønte at dette ikke var noe annet enn det siste pisset mr. Farrel rotet seg borti (Alexander).

Lenke til kommentar
Med tanke på at dette er den samme resigøren som lagde "Thin red line" og "Underworld" er vel kanskje ikke så rart dette er atter et makkverk.

 

Terrence Malick har ingenting med Underworld å gjøre. Forøvrig syntes jeg selv at både The Thin Red Line og The New World var nytelse av filmer. Filmkunst.

Lenke til kommentar
:eek:  :yucky:  :wallbash:

 

Hvis de tegna var rettet mot meg så kan du ta deg et godt grep opp bak, for ikke alle kan ha samme smak.

 

Forøvrig liker jeg godt poetisk dvelende filmer, på samme måte som jeg kan sitte stille på en stubbe langt ute i skog og mark og nyte majestetiske sanseinntrykk.

Lenke til kommentar
Skjult:

Fransk film. Usigelig lang. Synes den gir et lattelig bilde av en familie som blir terrorisert. Den gir ikke svar på hvorfor denne idiotiske familien blir plaget, av hvem eller hvorfor. Jeg synes også filimgen er utrolig kjedelig. styr unna. bruk heller penger på peppes filmdeal hvor du iallefall får en storfilm med på kjøpet.

 

Legger inn veto på denne. Endelig setter man da opp noe ordentlig på kinoen, også skal vi klage?

Skjult er kanskje årets beste film.

 

Må alt være så utrolig amputert, stumpet og forenklet for at folk skal kunne like det?

Dette er jo tilogmed kanskje Hanekes mest tilgjengelige film.....

 

S,

Lenke til kommentar
:eek:  :yucky:  :wallbash:

 

Hvis de tegna var rettet mot meg så kan du ta deg et godt grep opp bak, for ikke alle kan ha samme smak.

 

Forøvrig liker jeg godt poetisk dvelende filmer, på samme måte som jeg kan sitte stille på en stubbe langt ute i skog og mark og nyte majestetiske sanseinntrykk.

5707884[/snapback]

 

 

da tror jeg at jeg skal ta meg et godt grep bak..... (var egentlig ment for å understreke hvor håpløse jeg synes de filmene er)

Lenke til kommentar

Ok, en vi alle kan være enig om:

 

A sound of thunder.

 

Gud bedre!! Du skal lete lenge etter et så dårlig arbeid. Når til og med en dårlig budsjetert TV serie kan få til beder skuespill og effekter så står det ille til. Filmen er fra 2005 og Dinosaurene fra Jurassic Park fra 1994 er BEDRE enn disse.

 

Filmen er kriminelt dårlig og skulle aldri sett dagens lys.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

The new world er i hvert fall en film jeg ikke skal se. Jeg husker at jeg gledet meg som en liten unge når The thin red line kom ut, med en fantastisk rolleliste. Men ble forferdelig skuffet husker jeg. Så denne står jeg over, likte rett å slett ikke måten han lager film på.

Lenke til kommentar
The new world er i hvert fall en film jeg ikke skal se. Jeg husker at jeg gledet meg som en liten unge når The thin red line kom ut, med en fantastisk rolleliste. Men ble forferdelig skuffet husker jeg. Så denne står jeg over, likte rett å slett ikke måten han lager film på.

5708622[/snapback]

 

 

skal love deg at The new world er av samme ulla som Thin red line (kanskje ikke så rart da det er samme resigør). Da The new world var ferdig gikk det en lettelses sukk gjennom salen. det sier vel kanskje sitt...

Lenke til kommentar

Supergirl fantastisk dårlig film med elendige skuespillere og en ellendig storry (eneste pluss er dama i tettsittende thigts). :p

 

The Four Feathers denne filmen prøver å utgi seg for noe den ikke er, storslått, utrolig kjedelig og lite engasjerende, er en film jeg hele tiden så på klokken og lute på når den skulle slutte (er ikke stolt å ha denne i DVD samlingen min) angrer nå. :thumbdown:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
The new world er i hvert fall en film jeg ikke skal se. Jeg husker at jeg gledet meg som en liten unge når The thin red line kom ut, med en fantastisk rolleliste. Men ble forferdelig skuffet husker jeg. Så denne står jeg over, likte rett å slett ikke måten han lager film på.

5708622[/snapback]

 

 

skal love deg at The new world er av samme ulla som Thin red line (kanskje ikke så rart da det er samme resigør). Da The new world var ferdig gikk det en lettelses sukk gjennom salen. det sier vel kanskje sitt...

5708675[/snapback]

 

Det var samme følsen jeg satt med etter 5 minutter av thin red line og nesten tre timer igjen :nei:

Det er pent filmet men det skjer ingenting, det er langdrygt og kjedelig helt fra starten. Det skal sies at jeg er en action buff av de helt store, men har ingen problemer med å se den type filmer. Men den ga meg ingenting og tror at the new world kommer til å gjøre det samme hvis jeg noen gang kommer til å se den.

Lenke til kommentar

Mine dårligste filmer må vær:

 

Bring it on!

Etter å ha sett skuespillerprestasjonene i denne filmen så kommer Kirsten Dunst alltid til å forbli blant de skuespillerene jeg ikke kan se en film med.

 

Dreamcatcher:

Steven King film med elendig handling. Kom på denne fordi jeg så den i går.

 

Kommer nok på mer etter hvert.

Kan nevne filmer som har fått unødvendig mye skryt:

Memoirs of a Geisha og Brokeback Mountain.

"Filmkjennere" synes nok disse er fantastiske fordi filmene er "kontroversielle" og har fint landskap i bakgrunnen.

To homofile cowboyer som mumler i 2-3 timer med uendelig mye countrymusikk i bakgrunnen er ikke godt nok. Gi meg en film som omhandler to homofile imamer. Det er kontroversielt.

Geisha var bare langdryg.

Endret av cbs77
Lenke til kommentar

"Wild Roomies" - filmen som ikke klarer å bestemme seg for om det er en ungdomskomedie, eller om den skal ta alvorlige spørsmål rundt samliv på en seriøs måte!

 

Ender opp som et drit kjedelig kompromiss som videre ødelegges av dårlig plot og uengasjerte skuespillere. Gå heller i samlinga til lillesøstra di og lån "The Princess Diaries" før du ser denne!

Lenke til kommentar
Mulholland Drive dårlig?

 

Da er vi uenige.

5708571[/snapback]

 

MEGET uenige også tenk!

Om folk sier Mulholland Drive er dårlig så viser det enkelt og greit at personen ikke har snøring i det hele tatt hva han snakker om.

Mulholland Drive er en av mine yndlingsfilmer og mener seriøst at det er en av de beste etter min mening :love:

Lenke til kommentar
Kan dere begynne å respektere at andre har en annen smak enn dere selv? Usakligheter medfører at tråden blir stengt.

5708789[/snapback]

 

 

det har aldri vært min intensjon å fornærme noen, men jeg synes disse filmene er såpass dårlige at jeg ville advare folk mot å se de. Jeg synes ingenting er verre enn å se en langtekkelig og dårlig film på kino.

 

Som tidligere nevnt her så er smaken som baken; delt. Selv om folk misliker noen filmer jeg setter høyt så blir jeg ikke fornærmet av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...