Pingla Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Har i noen dager hatt problemer med at siste innlegg som vises i oversikten i ett forum ikke er siste innlegget når jeg går inn i kategorien. Hvorfor? Har forsøkt å tømme midlertidige filer og cookies uten suksess. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Forumlistingen er cachet, noe som fører til en forsinkelse på opp til 15 minutter (+/-), derfor vil slike scenarier som du her viser oppstå. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Noe nytt som har kommet..? Var ikke slik før mener jeg å huske..? Ser litt rart ut at når man går inn på en kategori, f.eks Bil og Motor, så står det at siste innlegg er skrevet av Per kl 15.15. Så når man kommer inn i kategorien, og ser på siste innlegg i underkategorien Teknisk (som er den underkategorien der tråden Per skrev i ligger), så står det at siste innlegg er skrevet av Hans kl 15.12, altså tidligere enn Per. Så i begynnelsen står det at Per har siste innlegg, mens inne står det at Hans har det, 3 minutter før Per skrev noe.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Samme problemet gjelder for listen over en brukers innlegg. Det nyeste innlegget i en slik liste kan være opp til flere dager/uker gammelt. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Samme problemet gjelder for listen over en brukers innlegg. Det nyeste innlegget i en slik liste kan være opp til flere dager/uker gammelt. 5730004[/snapback] Listen over en brukers poster er ikke forsinket i det hele tatt, jeg har heller aldri sett en eneste bruker som har hatt problemer med den listen, så gi meg gjerne link. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Noe nytt som har kommet..?Var ikke slik før mener jeg å huske..? Det ble implementert forrige uke ja, men cachetiden nå er satt ned til 3 minutter, slik at det ikke bør bli så alt for plagsomt. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Det ble implementert forrige uke ja, men cachetiden nå er satt ned til 3 minutter, slik at det ikke bør bli så alt for plagsomt. 3 minutter? Har gått noen timer her: Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 3 minutter er jo i teorien ganske plagsomt det også for oss litt "aktive brukere". Dog, jeg har ikke merket noe i det siste. Jeg merket problemet da cahcetiden var satt høyt. Hva er egentlig poenget med dette? Mindre trafikk på serveren? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 3 minutter er jo i teorien ganske plagsomt det også for oss litt "aktive brukere". Dog, jeg har ikke merket noe i det siste. Jeg merket problemet da cahcetiden var satt høyt. Hva er egentlig poenget med dette? Mindre trafikk på serveren? 5745575[/snapback] Betraktelig mindre trafikk mot databaseserveren vår, trafikken ble såpass høy grunnet dårlig skalering i koden og dermed måtte vi gjøre det slik. Nå vil det som oftest være kun 2-3 minutters forsisnkelser men for at cachen i forum X faktisk skal oppdatere seg så må en leser besøke forum X først. Og dermed vil det i enkelte tilfeller resultere i lengre forsinkelser. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) Det er ikke alltid det skjer. Det er når man klikker på "vis forfatterens innlegg" i profilen: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...sult_type=posts Ofte finner jeg ikke de aller siste innleggene til brukere, og må bruke søkemotoren for å finne dem. For å finne dem i søkemotoren, må jeg velge et kortere tidsrom enn "fra begynnelsen" for at de nyeste skal komme opp. Hva dette skyldes aner jeg ikke, men det er ofte irriterende. Eks: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...posts&highlite= Endret 13. mars 2006 av anth Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Opplever fremdeles i allefall 20 minutters forsinkelse, selv etter refresh på alle mulige måter og tømming av cache, etc. Testet på to PC'er med ulik OS. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Det ble implementert forrige uke ja, men cachetiden nå er satt ned til 3 minutter, slik at det ikke bør bli så alt for plagsomt. 3 minutter? Har gått noen timer her: 5737811[/snapback] Dette skyldes nok at listen ble cachet rett før den nyeste posten, og dermed blir listen feil. < 3 (nei, det er ikke et hjerte ) minutter senere vil det imidlertid være riktig. Pingla: Det blir ikke cachet på din maskin, men på serveren eller har jeg misforstått alt?). Endret 8. april 2006 av @kd Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 ...3 ... minutter senere vil det imidlertid være riktig. Som jeg skrev, har opplevd opp til 20 minutter forsinkelse (senest i dag). Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. april 2006 Forfatter Del Skrevet 11. april 2006 (endret) Bumper denne siden Mr.Ueland ennå ikke har kommet med noen løsning. Synes faktiskt det er ett ganske irriterende problem. Opplevde 25 minutter forsinkelse nå nettopp: Endret 11. april 2006 av Pingla Lenke til kommentar
TSP Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Og når du tok de bildene hadde du nettopp refreshet? Jeg opplever i alle fall ikke noe problem, se bilde: Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Og når du tok de bildene hadde du nettopp refreshet?Jepp, på alle mulige måter. Noen minutter etter at denne posten var sendt så ble det riktig i valgte kategori, mens denne posten ble oppdatert med en gang. EDIT: Altså klokken 01.23 skulle kategori-listen vært oppdatert, men ble oppdatert ca. 01.35, dvs. 15 minutter forsinkelse og ikke 3 som Ueland beskriver tidligere. Endret 12. april 2006 av Pingla Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Er det enda "problemer" med dette for noen, eller har det gitt seg? Har det enda ikke gitt seg får jeg legge inn et script som rensker opp i cachen hvert 5 minutt, etter det er det hvertfall ikke noe hos oss som sørger for forsinkelsen hvertfall. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2006 Er det enda "problemer" med dette for noen, eller har det gitt seg?Jeg har sluttet å irritere meg over problemet, men tror det er der ennå Fremdeles utover de 3 minuttene som du beskrev tidligere. Slik jeg har forstått det: Ligger en tråd #1 kl. 18.03 og det kommer en ny tråd #2 kl. 18.15. Senest kl. 18.18 så skal tråd #2 ha havnet som siste tråd i kategori-listen. Stemmer det? Hvis det gjør det, så opplever iallefall jeg fremdeles forsinkelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg